Wat zijn de voordelen voor een alleenstaande ouder met een niet-erkend kind?

Wat zijn de voordelen van een alleenstaande ouder met een niet erkend kind? Waarbij het kind wel ieder weekend en vakantie bij de vader is. En wat is het bedrag ongeveer voor een kind van 12jaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Als het kind niet erkend is, dat hoef je niets te betalen. Natuurlijk is het wel toegestaan om dat te doen, hoeveel?. Daar zal je met de moeder uit moeten komen.
Een kind heeft niet echt een vaste waarde ;) Onbetaalbaar!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Ik neem aan dat de vraag door de moeder gesteld is. Zie avatar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ivana. Ik ga ervan uit dat degene die het kind niet erkend heeft de vader is. Maar ik kan het mis hebben.
fisbel
9 jaar geleden
Als Robinma de moeder is van het inwonende kind van 12 jaar is het gegeven antwoord een antwoord voor de vader van het kind.
Niet van toepassing hier, zo lijkt het.
De alleenstaande ouderkorting is m.i.v. 2015 afgeschaft. Deze alleenstaande ouderkorting was, afhankelijk van inkomenssituatie (uitkering, loon uit werk) een bedrag van een kleine € 1000 tot maximaal meer dan € 2000.

Ervoor in de plaats gekomen is de ophoging van het kindgebonden budget. Weer afhankelijk van de hoogte van het inkomen en aantal kinderen + leeftijd kan dit kindgebonden budget oplopen tot meer dan € 4500.

Door een proefberekening toeslagen te maken t.a.v. het kindgebonden budget kan de hoogte van dit budget (toeslag) berekend worden. Zie bron 3.
fisbel