Hoe zou je bij een gemeente de afstand tussen de Frontoffice en Backoffice kunnen verkleinen zodat vragen sneller beantwoord worden?

Vaak komen telefoontjes bij de gemeente verkeerd terecht of worden ze niet beantwoord. Hieronder staan alle problemen opgesomd:
- Algemeen
o Telefonisten proberen vragen niet altijd zelfs te beantwoorden
- Agenda’s
o Agenda’s worden niet bijgewerkt
o Agenda’s worden niet openbaar gemaakt.
o Telefonisten kijken niet altijd in agenda’s om te kijken of iemand aanwezig is
- Wie is Wie- pagina
o Kamernummers worden niet bijgewerkt
o Daadwerkelijke taken worden nooit ingevuld of bijgewerkt
- Beoordeling
o Er wordt niet gestuurd op de beantwoording van vragen van burgers.

Weten jullie een oplossing hiervoor?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Oplossing: de front office medewerkers beter opleiden en instrueren. Willen ze niet of kunnen ze niet, dan weg er mee en nieuwen er in die wel begrijpen wat er van ze verwacht wordt.
Als de leidinggevende niet begrijpt dat de frontoffice beter opgeleid moet worden, dan de leidinggevende er uit.

Maar dat kan allemaal niet zo makkelijk in Nederland, dus de ellende met front office medewerkers zal nog heel lang ons leven vergallen... :-)