Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik krijg €80 studiefinanciering, moet ik die terug betalen als ik stop met de opleiding?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
759

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je moet denk ik wel meer betalen dan €80,- als je stopt met je opleiding. Ligt eraan welke verzekering je hebt gekozen. Als je ook nog een studentenov hebt, moet je dit ook nog terug betalen. Het precieze aantal weet ik niet, kijk even op duo.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Verzekering? Wat heeft dat ermee te maken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ritsuka ik had het over de basis beurs en de aanvullende beurs. Verkeerde woordkeuze.
Als jij stopt met een opleiding voordat je het diploma gehaald hebt, dan moet je alles terug betalen wat je hebt ontvangen sinds het starten met die opleiding.
Dus als je 80 euro in de maand krijgt, dan moet je dat vermenigvuldigen met het aantal maanden dat je studeerde.

Als je stopt, denk dan ook aan je OV kaart stopzetten. Doe dit op tijd, anders krijg je een boete.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Als je in je eerste jaar zit en stopt voor 1 februari, wordt het beschouwd als een gift en hoef je niets terug te betalen.
Als je later stopt, moet je alles terugbetalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding