Pre-paid creditcards, do or don't?

Beste mensen,

In julie ga ik roadtrippen naar de USA. Voor een ESTA (visum) kan er uitsluitend met een creditcard betaald worden. Natuurlijk is een creditcard ook een must in de USA. Helaas heb ik geen maandelijks inkomen van 1000 netto, dus kom ik niet in aanmerking voor een creditcard. Wat zijn jullie ervaringen met pre-paid creditcards zoals die van Moneybookers?

Met vriendelijke groet,

Joost

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, typos: roadtrippen in de USA, in juli.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Waarom zou je geen creditcard kunnen krijgen als je een inkomen hebt van 1000 euro netto. Bij de bank waar ik werk is een minimum inkomen van 650 euro voldoende om een creditcard te krijgen. Er wordt natuurlijk wel gekeken naar je uitgave patroon en maandelijkse lasten of dit in balans is en of je een melding hebt bij BKR. Ik zelf heb geen ervaring met pre-paid cc van Moneybookers.
Alvast veel plezier in USA.

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik vond nog een site over pre-paid creditcard van moneybookers en andere creditcards ervaringen

http://www.creditcard-ervaringen.nl/moneybookers-mastercard-prepaid/

Toegevoegd na 17 minuten:
Zoals ik op de site zie let er wel op; De Moneybookers Prepaid MasterCard heeft geen verzekeringen. Er wordt ook niet gemonitord op misbruik. U bent zelf volledig verantwoordelijk voor het saldo dat u met uw debitcard kunt uitgeven.

Heb je een creditcard via een bank dan ben je wel verzekerd en aankopen die gedaan worden via internet die zijn beschadigd of niet geleverd zijn ook verzekerd, evenals fraude.

Dit heb je dus niet met een prepaid MasterCard.
Dus ook fraude wordt niet terug betaald!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geen persoonlijke ervaring hier mee. Ik ben zelf student dus ik krijg gelukkig gewoon een credit-card.. Erg handig.

Hier een website met wat vergelijkingswaar :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prepaid credit kaart kan niet. Dit is een tegenstrijdigheid. Dit zou een DEBETkaart moeten heten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ wel een beetje een zeik-antwoord :-)
Maar, hoewel waarschijnlijk per ongeluk, een goeie tip.
Een debetkaart kan een goeie optie zijn.
Werkt als een creditcard (weet niet zeker, maar dacht een mastercard) met als verschil dat de limiet het saldo op je rekening is.
Kan je alleen bij je eigen bank krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bankpas heet debetkaart!