kun je met zwartgeld in het buitenland een huis bouwen of kopen?

Stel iemand heeft veel zwartgeld, kan iemand in het buitenland een huis kopen dan wel bouwen, erheen emigreren, zonder dat de belastingdienst van het desbetreffende land er wat van gaat vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
paulus811
10 jaar geleden
Welk buitenland?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bonaire of curaçao, probleem met bonaire is, is dat het tegenwoordig bij nl hoort. Al heeft het eiland een eigen belasting dienst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vermoed dat deze vraag gaat verwijderd worden
Edraket
10 jaar geleden
Ik zou dat alleen doen in een land dat geen belastingverdrag heeft met Nederland.
Landen die dat wel hebben leveren informatie aan elkaar uit zodat je gegevens bij de belasting in Nederland bekend worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar als het gebouw/grond op een naam staat van iemand anders?

Antwoorden (1)

Ja hoor er zijn landen die he graag zien komen. Bedenk echter dat je geen gebruik kunt maken van sociale voorzieningen. In eerste instantie niet belangrijk maar wel als je ze nodig hebt.