ga opnieuw werken na een half jaar ioaw.heb ik in december recht op bijstand of aanvulling op loon want heb dan nog te weinig vakantiedagen opgebouwd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe bedoel je dat?
Wat hebben je vakantiedagen daarmee te maken?
ronron1212
9 jaar geleden
Dat is de grote vraag welke vakantieagen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Herkenbaar. Ik ben ooit in oktober bij ene baas begonnen, die mij verplichtte tussen kerst en oud en nieuw vrij te nemen omdat het bedrijf sloot. Ik heb toen dagen moeten "kopen" dus er werd geld van mijn loon ingehouden. Was een hele dure kerst.

Het beste antwoord

Als je, omdat je in december minder gewerkt hebt, onder bijstandsniveau komt, zou je inderdaad bijstand aan kunnen vragen. Wellicht zegt de bijstand dat je het met je baas moet verrekenen, met terugwerkende kracht, maar ik denk dat je zeker kans maakt, dus vraag het bij de gemeente alvast na. Een inkomen van een eventuele partner telt natuurlijk wel mee als je dan wel boven bijstandsniveau komt.