Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer mag een factuur nog verzonden worden?

Stel een product is besteld van een webshop, waar betalen bij de deur is geselecteerd. Door een fout van de webshop zelf is het product afgeleverd en betalen bij de deur was niet nodig (volgens de post). Na drie jaar zonder contact stuurt de webshop een factuur van het product. Moet deze factuur nog betaald worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Ceeve
9 jaar geleden
Als je een product bestelt is het toch normaal dat je er voor moet betalen. Dus je had geluk kunnen hebben dat ze het waren vergeten. Nu blijkt dat toch niet het geval te zijn dus gewoon sportief zijn en betalen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, je hoeft niet te betalen. De verjaringstermijn voor facturen van bedrijven aan consumenten voor het leveren van goederen is 2 jaar. Dus als de webshop na 3 jaar nog met een rekening komt is het aan jou of je je geroepen voelt om de rekening te betalen.

Overigens geldt voor diensten (vakanties, verzekeringen, arts bezoek etc.) een verjaringstermijn van 5 jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel voor het antwoord, dit is waar ik naar zocht.
De andere antwoorden waren meer richting de morele kant van het probleem, maar die beslissing kan ik zelf wel maken.

Andere antwoorden (1)

Als jij de webshop niet op de hoogte hebt gesteld van het feit dat jij het product niet betaald hebt, ben je in principe verplicht om het alsnog te betalen.

Ik adviseer je om contact op te nemen met de desbetreffende webshop. Als ze een beetje redelijk zijn, zullen ze je vertellen dat het niet meer betaald hoeft te worden. Het is immers niet jouw fout dat je een factuur pas 3 jaar later opgestuurd krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding