Mag mijn werkgever mij verbieden bepaalde periodes op vakantie te gaan?

Zojuist een jaarplannen van het bedrijf gekregen (kledingzaak).
Voorjaars, mei, bouwvak en herfstvakantie en heel de maand december mogen geen vakanties opgenomen worden. Dit schema moeten we eind deze maand ingevuld hebben.. mag de werkgever dit zomaar doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
jc54
8 jaar geleden
Wat zegt jouw CAO hier over? Volgens mij kan hij wel vragen of jij je vakanties wil plannen buiten deze periodes, maar verbieden.........

Antwoorden (1)

dat hangt af van het contract dat je hebt afgesloten. je zou die er op moeten nakijken. wanneer dit er niet in vermeld zou staan. hebben ze niet het recht om dat te doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Staat niet in het contract en standaard Cao... Dit mogen ze dus niet?
criseyde
8 jaar geleden
De werkgever mag wel degelijk vakantie in een bepaalde periode weigeren indien er zwaarwichtige rdenen voor zijn. Heb je daarcal naar geïnformeerd?