Wat is de beste jongeren verzekering voor een 18 jarige?

De beste verzekeraar voor als je alleen een enkele keer naar de huisarts gaat en voor de rest nog nooit iets hebt gebroken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je student bent zou ik goed kijken naar studentenverzekeringen. Hiermee kan je al snel veel kortingen krijgen!

Antwoorden (1)

Sommige verzekeraars halen wat uit het pakket, maar de meeste jongerenpakketten zijn enkel marketing. Als ik jou was zou ik eerst bepalen wat je precies zoekt in een zorgverzekering en vervolgens een vergelijkingssite zoeken om de beste prijs te bepalen.

De vragen die je voor jezelf moet beantwoorden zijn bijvoorbeeld of je bij een beperkt aantal ziekenhuizen behandeld wilt worden, of alle. Kies je voor een beperkt aantal ziekenhuizen dan kan je zo 10 euro per maand besparen op de zorgverzekering, maar dan kan je alleen terecht bij ziekenhuizen waar de verzekeraar een contract mee heeft. Denk ook aan hoeveel eigen risico wilt nemen. Het standaard eigen risico is 350 euro, en kan opgehoogd worden tot 850 euro, scheelt ook weer een paar euro per maand op de premie, maar niet aan te raden als je het geld niet kan missen, of vaak ziek bent. Ook is het handig om je te verdiepen in aanvullende verzekeringen, kijk eens rond wat verzekeraars te bieden hebben aan aanvullende verzekeringen en of je het nodig denkt te hebben.

Als je deze vragen beantwoord hebt zou ik een vergelijkingssite zoeken, en de goedkoopste verzekeraar zoeken.