Naar wie gaat de nabestaandenpensioen?

Mijn zus is een tijdje terug overleden. Ze was 35 jaar ongehuwd en geen geregistreerde partnerschap. Ik had begrepen dat het geld naar niemand gaat of heb ik het fout

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
U heeft gelijk dat het geld van uw zus naar iemand gaat. Dat betreft dan niet het nabestaandenpensioen, want dat stopt, maar de erfenis. Over het vermogen / de bezittingen bent u 30% / 40% erfbelasting verschuldigd. Er is een vrijstellingsgrens van € 19.114 per persoon.

Het beste antwoord

Als ze niemand achterlaat (man of kinderen), dan zal er geen nabestaandenpensioen uitgekeerd worden.
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus het gaat ook niet naar de vader moeder broers of Zussen?
ronron1212
12 jaar geleden
Nee alleen naar de partner of kinderen verder nooit iemand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook als niet geregistreerde partner? Zo woonde al 5 jaar samen
ronron1212
12 jaar geleden
Alleen als ze bij het pensioenfonds heeft aangegeven een partner te hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor ronron1212

Andere antwoorden (1)

Alleen als je samen met haar een huishouden voerde, dus echt samen met haar woonde, heb je evtl recht op een nabestaandenpensioen.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-, zie reactie ronron1212