Heeft nu een koopovereenkomst aangaan voor een huis dat volgend jaar wordt opgeleverd gevolgen voor huursubsidie op dit moment?

Hallo,

Ik ben een 34jarige man met een vast contract en woon In de particuliere huursector. Ik heb een vriendin die woon in een sociale huur sector met een uitkering. Wij zouden graag samen een huis willen kopen, maar is het mogelijk om nu al een koopovereenkomst aan te gaan om volgend jaar samen te gaan wonen. Heeft dat de komende paar maanden nog gevolgen Voor mijn vriendin met der huursubsidie? Het huis wordt namelijk volgen jaar opgeleverd.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Nee, de koopovereenkomst heeft geen invloed op de huursubsidie op dit moment. E.e.a. gaat pas in bij oplevering van het huis.