Bestaan er gebruiksvoorwerpen zo tussen de 500 en 5000 euro, welke redelijk waardevast zijn?

Een computer, auto, fiets, aquarium en noem maar op, zakt in waarde waar je bij staat. Wat behoudt enigszins zijn waarde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

Gouden sieraden, als je dat als gebruiks voorwerp kan zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

grond. en zeker als het over een paar jaar bouwgrond wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans dat grond binnen nu en een paar jaar nog bouwgrond wordt, is heel klein, gezien de verwachtingen op de woningmarkt en de vergrijzing. Dus daar zou ik niet op inzetten. Maar grond heeft wel als voordeel dat het 'niet wegloopt'. Je kunt er alleen weinig anders mee doen dan een moestuintje op aanleggen, of, als je veel hebt, verhuren voor akkerbouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou wel eens gelijk kunnen hebben
Antieke en disign gebruiksvoorwerpen. (oldtimers)
Inherent aan het gebruiksvoorwerpen is gebruik en daarom zal zo`n voorwerp niet snel zijn waarde behouden. Je koopt (als het budget het toelaat liever nieuw. En in de kringloop leveren gebruksvoorwerpen niet veel op. Gebruiksvoorwerpen worden ook in grote getale gesproduceert en wil iets duur zijn dan is het meestal zeldzaam of moeilijk aan te komen.
Een algeme stelling in prijsbepaling is vraag en aanbod.
Hele oude gebruksvoorwerpen kunnnen een historische waarde hebben.
Wil je echt zaken die waarde houden of in waarde stijgen dan moet je denken aan, antiek, postzegels en sierraden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van een collectie kunst en schilderijen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk niets, tenzij die gebruiksvoorwerpen gemaakt zijn van wel waardevaste materialen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een horloge van goede kwaliteit en merk is erg waardevast, ook als je m echt gebruikt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kan iemand hier nou weer een minnetje voor geven?
oudere analoge Leica camera's

Toegevoegd na 49 minuten:
en de objectieven uiteraard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn al een antal goede voorbeelden genoemd. Ik wil nog toevoegen:
Kwaliteit muziek instrumenten. Een echte Gibson Les Paul gitaar verliest zijn waarde niet zo snel. Klassiekere ontwerpen van instrumenten kunnen zelfs als relic model meer waard worden dan hun aanschafprijs (inc inflatiecorrectie) mits goed onderhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doorgande op het vorige antwoord. als je een gitaar nieuw koopt vvooor 1000 euro, kan je die later verkopen voor 700-800 afhankelijk van de staat. maar als je hem dus op marktplaats koopt voor 700 euro is ie waardevast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een zeldzaam boek koopt, kan je er redelijk zeker van zijn dat het zijn waarde behoudt.”
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strijkinstrumenten: viool, altviool, cello. Wel een rapportje over laten opmaken voordat je een miskoop begaat. En goed behandelen, niet te vochtig en niet te droog.
Bewaarwijn, maar die moet je dan weer niet gebruiken.
Goede (design-)meubels, over 5 decennia is het antiek.
Een huis, maar dat is wel duurder dan 5000 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antiek....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Piano's (akoestische)
en planten, die krijgen vaak zelfs meer waarde als ze ouder worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe meer er van ,iets, is....hoe minder het waard zal worden.
Hoe minder er van iets is...hoe meer het waard zal worden.
Maar....het blijft altijd nog....wat een gek ervoor geeft.
Alle waarden zijn variabel. Een stradivarius heeft geen waarde voor arme mensen want die kunnen dat niet kopen. Maar bezitten zij er 1...dan kan het waardevol zijn omdat om te zetten in geld, waar je weer eten mee kunt kopen. Dan heeft het dus wel waarde. Aangezien je nog steeds niet met een viool, je boodschappen kunt betalen.
Zelfs het gebruiksvoorwerp ,geld, is niet waardevast.
Jijzelf moet waardevast zijn. Dat mensen op je kunnen bouwen en je kunnen vertrouwen dat je niets door verteld. Dat je onpartijdig oftewel neutraal kunt zijn in elke situatie. Dat soort dingen...die verliezen niet hun waarde. Hier heb je vast niet veel aan als antwoord op je vraag maar ik wilde dit toch even kwijt.
Succes en groetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oldtimer auto's zijn redelijk waardevast. Ze stijgen zelfs in waarde als je hem niet laat verpauperen (binnen laat staan). Alleen als je em zelf veel gebruikt waardoor hij hard slijt of beschadigd raakt dan kan hij zakken in waarde.