Mijn werkgever organiseert een dagje uit op mijn vrije dag, kan ik de uren terug vragen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je kunt kiezen of je gaat, of je gaat niet. Als het uitje verplicht is, zullen er bedrijven zijn die dit doorbetalen, dat gebeurd als er bijvoorbeeld een cursus aan verbonden is, als het gewoon een gezellig uitje is om je collega's beter te leren kennen, dan is dat vrijblijvend en hoeft je werkgever je daarvoor niet te betalen. Hou de eer aan jezelf, vraag er niet om, geniet er juist van, steeds minder bedrijven steken tijd, geld en energie in het organiseren van een uitje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem aan dat je bedoelt dat je een verlofdag hebt aangevraagd/gekregen en op die aangevraagde verlofdag de rest van de collega's een dag uit gaat.

Als dit dagje uit een verplichting is voor iedereen die die dag geen vrijaf heeft of ziek is: dan heb je geen recht om die uren weer terug te krijgen. Jij krijgt je salaris dan doorbetaald omdat je verlof hebt, de anderen krijgen hun salaris doorbetaald omdat ze aan een verplichte activiteit van de werkgever elders deelnemen.
Computoon
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Ik lees de vraag heel anders, namelijk dat vraagsteller op bijvoorbeeld vrijdag nooit werkt (vaste vrije dag).