Wat levert oude kabels nog op?

En waar?
Vroeger als electromonteur, weet ik, moesten we altijd koperdraad bewaren, en niet weggooien. Maar wat levert vuil koper tegenwoordig nog op, en waar? Want ik denk dat ik zeker wel 50 kilo kabels heb, meest voor de computer, waar ik niets meer mee doet. Ook op marktplaats krijg je er niets voor, en weggooien is zonde.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (5)

Koper wordt meer en meer waard, dus gewoon blijven sparen en op een moment verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel!
Het word overal gestolen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig levert koper ± €5 per kg op. Dit is dus schoon koper, zonder isolatie! Als je voor 50 kg aan computerkabel heb zal er niet veel overblijven aan koper. De isolatie van deze kabels weegt het meest. Veel koper zal er dus niet overblijven als de kabels gestript zijn.
Ook ik werk in de elektrotechniek, de kabels en draden worden apart verzamelt, gaat dus niet mee met het restafval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ZIJN die computerkabels eigenlijk wel van koper, vraag ik me ineens af?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snijd zo'n oude kabel gewoon open, dan zie je het.
Als mensen hun leven wagen om bij de HSL of de Betuwelijn koperen stroomkabels te pikken, dan moet het wel wat waard zijn. En zelfs als kabels weinig opleveren, is hergebruik van grondstoffen vanuit milieuoogpunt altijd beter.
Waar je het kunt inleveren weet ik niet. Informeer eens bij een afvalverwerkingsbedrijf waar ze met hun koper naar toe gaan.
http://www.vangansewinkelgroep.com/nl/default.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij nemen die oud-ijzer boertjes dit ook in. Staan vaak wel van die advertenties bij de kleintjes en in de regionale / lokale blaadjes.