Wat is de slimste manier om van 1000 euro méér te maken dan 1.8% spaarrente ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen
1.5K

Het beste antwoord

De slimste manier is de manier met het minst risico. Dus beleggen is niet het de slimste oplossing. Sparen blijft het slimste. Er zijn banken die meer rente geven wanneer je het geld langer op de spaarrekening laat staan.

Een andere mogelijkheid is het kopen van staatsobligaties. Een land zoals Nederland geeft meer geld uit dan dat ze hebben en dus moeten ze geld lenen van andere mensen. Jij kan hun dat geld lenen en je krijgt daarvoor rente betaald. Zodra de looptijd van de lening voorbij is of wanneer de Nederlandse staat genoeg geld heeft om de lening aan jou terug te betalen krijg jij het uitgeleende geld terug.

Het nadeel van sparen op een spaarrekening met weinig rente is dat je welliswaar gegarandeerd je rente ontvangt, maar tegelijkertijd wordt je geld ook minder waar. Dit is de zogenaamde inflatie. Met een gemiddelde inflatie van 2% per jaar wordt je geld op de spaarrekening dus minder waard.

Na sparen op een spaarrekening zijn staatsobligaties de slimste manier om meer te maken dan 1,8% rente.

Andere en dus minder slimme manieren om van 1000 euro meer geld te maken zijn beleggen, zelf een eigen bedrijf beginnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
waar = waard*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Daarvoor zijn diverse mogelijkheden, die afhangen van gewenst risico en wanneer je het geld nodig hebt. Vastzetten levert namelijk veelal een hogere rente, maar dan kan je een paar jaar niet bij je geld. Je kunt ook kijken naar beleggingen, in aandelen of wellicht grondstoffen. Maar dat is uiteraard een stukje risicovoller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ruudk heeft helemaal gelijk. Maar er is in de "geldwereld" 'n wet die zegt ; hoe ouder je wordt ,hoe minder risico je moet nemen. Als je 30 bent en je raakt je geld kwijt , heb je nog 'n leven voor je om het goed te maken. Als je 80 bent niet. Die 80 is maar 'n voorbeeld. Je moet voor jezelf de afweging maken met hetgeen ik hier schrijf in je achterhoofd. Op dit moment is het al moeilijk om 2% te maken. Betaal je hypotheek af als je die hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de B of S,die geeft 2,4 %.