Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Van welke leeftijd kan je een zichtrekening nemen ?

Van welke leeftijd kan je een zichtrekening bij de bank nemen . Waarmee je online kan betalen . Ik vind het namelijk erg handig .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
883

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat de vragensteller in België woont, zul je j emoeten verdiepen in de voorwaarden die in Belgie gelden.
In de standaardtaal in België is zichtrekening namelijk een gangbare benaming; in de standaardtaal in Nederland noemt men een dergelijke rekening onder meer een betaalrekening of een rekening-courant.
Gezien je leeftijd denk ik dat je als je naar een bank gaat, dat je dan moeten kunnen aantonen dat je toestemming hebt van een van je ouders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord

Andere antwoorden (2)

hoi, ik zou zeggen vanaf je zelf dat geld bij elkaar sprokkelt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik me niet vergis kun je een zichtrekening bij de bank openen vanaf 12jaar en kun je maar enkel naar het binnenland transacties doen( max. 120 euro) of zoiets.
Maar normaal gezien kun je niet voor je 18e naar het buitenland transacties verrichten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding