Van welke leeftijd kan je een zichtrekening nemen ?

Van welke leeftijd kan je een zichtrekening bij de bank nemen . Waarmee je online kan betalen . Ik vind het namelijk erg handig .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen

Het beste antwoord

Omdat de vragensteller in België woont, zul je j emoeten verdiepen in de voorwaarden die in Belgie gelden.
In de standaardtaal in België is zichtrekening namelijk een gangbare benaming; in de standaardtaal in Nederland noemt men een dergelijke rekening onder meer een betaalrekening of een rekening-courant.
Gezien je leeftijd denk ik dat je als je naar een bank gaat, dat je dan moeten kunnen aantonen dat je toestemming hebt van een van je ouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord

Andere antwoorden (2)

hoi, ik zou zeggen vanaf je zelf dat geld bij elkaar sprokkelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik me niet vergis kun je een zichtrekening bij de bank openen vanaf 12jaar en kun je maar enkel naar het binnenland transacties doen( max. 120 euro) of zoiets.
Maar normaal gezien kun je niet voor je 18e naar het buitenland transacties verrichten.