mag ik als student bijverdienen door bij mensen met een persoonsgebonden bugdte ( gehandikapt kind) gaan werken met een VAR verklaring

het gaat om een aantal uren per week die ik via een nota betaald krijgt alles moet verantwoord worden aan belasting en zorgkantoor. Heb ik dan een kvk inschrijving noidig?? of een btw nummer??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Je hebt geen var verklaring nodig, je hebt ook geen btw nummer nodig en ook geen kvk. Als je dit echter bedrijfsmatig gaat doen.. dan heb je het bovenstaande wel nodig, alleen de var verklaring niet.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als het bij maar een gezin is en de opbrengsten zijn niet heel hoog mag je ook zonder kvk en btw nummer en het dan aan de belasting opgeven in je aangifte onder overige inkomsten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat mag, als het niet meer is dan een aantal uren per week. Je valt dan onder de 'zorgovereenkomst met een freelancer'.
Voor zover ik weet hoef je geen Kvk-inschrijving te hebben als je als freelancer werkt. Je bent wel zelf verantwoordelijk om alles netjes aan de fiscus door te geven; degene waar je zorg aan verleent moet verantwoording afleggen bij het zorgkantoor.
Kijk eens op de website van Per Saldo voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat mag zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al die dingen heb je niet nodig. Je kunt gewoon dat werk gaan doen. Je moet wel je inkomsten opgeven aan de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan absoluut zolang jij je belasting maar netjes doorgeeft.