Als mijn rekening gekoppeled is aan die van mijn ouders via ING, kunnen ze zien wat ik heb gekocht en hoeveel ik op mijn spaarrekening heb staan?

Ik wil graag een PS4 kopen, maar mijn moeder hammert erop dat ik moet sparen. Maar ik werk zelf voor het geld dat ik nu heb, en ik wil gewoon iets leuks ermee kopen...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sparen
6.3K
tinus1969
6 jaar geleden
Waarschijnlijk kunnen ze het zien, en los daarvan kunnen ze je verbieden om die PS4 te kopen. Je bent namelijk minderjarig en dus niet handelingsbekwaam. Je mag dus niets zelf kopen, behalve 'alledaagse zaken'.

Het beste antwoord

Je ouders kunnen wel zien dat je iets gekocht hebt, maar niet precies wat. Op het afschrift (of bij internetbankieren, op de site van de bank) staat nl. alleen wie de ontvanger van de betaling is (bijvoorbeeld een winkel) en welk bedrag er is afgeschreven, niet wat je gekocht hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Waarschijnlijk zullen je ouders het overigens wel in de gaten hebben. Uit je vraag leid ik af dat je ouders weten dat je graag een PS4 wilt, en als zij dan een afschrift van bijv. Intertoys zien met een bedrag van 200 of 300 euro, is het niet zo moeilijk te raden wat je gekocht hebt.