Kan ik bezwaar maken tegen een nota van een ziekenhuis?

Ik ben 1 uitgenodigd geweest voor een gesprek met een psycholoog en daar moet ik ruim 500 euro voor betalen. Nu was ik beslist niet gegaan als ik wist dat het zo duur was.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De normale prijs is 453,79 voor een kort consult, dus ja, rond de 500 euro is niet vreemd, wel vreemd is dat er niet tegen jou is verteld dat er zulke hoge kosten aan verbonden zijn, mogelijk krijg je wel een deel vergoedt van je ziektekostenverzekering. Stuur de rekening dus op naar je ziektekostenverzekering, er wordt waarschijnlijk wel een deel van je eigen risico gerekend door je ziektekostenverzekering. Toegevoegd na 47 seconden: Bezwaar maken kan, maar is waarschijnlijk zinloos. Toegevoegd na 2 minuten: Hoe je bezwaar moet maken vind je op de site van je zorgverzekering, staat het daar niet vermeld, neem dan contact met hen op.

Bronnen:
http://www.eerstelijnspsychologe.nl/info/k...

Vraag eerst aan het ziekenhuis een gespecificeerde rekening en check deze goed na. Een 1e en enig consult kan minder kosten dan wanneer er is afgesproken dat je een serie afspraken hebt. Kijk ook even op de site van dat ziekenhuis of je een lijst kan vinden van DBC's met omschrijvingen en tarieven. Een half jaar geleden had ik ook een gepeperde rekening gekregen van een ziekenhuis.Ik was van mening dat de DBC die zij gebruikt hadden niet juist was, heb toen kontakt opgenomen met de administratie van het ziekenhuis en uiteindelijk accepteerden zij mijn klacht en de rekening werd daardoor ruim €300 lager.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100