Hoe maak je de lessen wiskunde leuk?

Ik heb geen wiskundisch inzicht en mijn leerkracht wiskunde is boos op mij vanwege mijn slechte punten. Ik kan geen betere punten halen en tijdens de lessen verveel ik me rot omdat ik er niets van snap!

Hoe maak je in godsnaam zulke lessen leuk?!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Waarom is je leraar boos op je?
Is dat omdat je slechte cijfers hebt, of omdat je niks doet om dit te verbeteren?
Als jij in de klas met vriend(inn)en zit te klieren terwijl je eigenlijk moet opletten, is het terecht dat je leraar boos is.
Maar als dat niet zo is, mag jouw leraar helemaal niet boos op je zijn, maar moet hij je juist helpen, geduld met je hebben! Van een boze leraar leer je niks.

De beste oplossing om je lessen leuker en begrijpelijker te maken is om te zorgen dat je leraar rekening met je houdt en je aandacht geeft.
Praat er dus over met je ouders, vertel hoe je leraar zich tegen je gedraagt en dat jij je hier niet goed bij voelt.
En belangrijker: dat je op deze manier niks van hem leert..!
Je ouders kunnen dan wellicht met de leraar praten en uitleggen dat je wel wíl leren, maar dat je er dan wel hulp bij nodig hebt.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niet.

Soms moet je dingen doen die niet leuk zijn. Dus, zorg ervoor dat je je lessen voorbereid en dat je weer helemaal bij bent. Dan zul je ook de lessen weer beter begrijpen en minder vervelend vinden.

Begrijp je de wiskunde wel, maar de docent niet? Luister dan niet naar hem maar ga opgave uit het boek oefenen, hiermee kom je er ook, dan haal je wel een goed cijfer.

Tot je bij bent kun je ook in de les beter gewoon uit je boek leren dan op je docent letten, als je niet begrijpt waar hij mee bezig is schiet dat toch niet op. Dus hup, aan het werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het wordt vanzelf wat minder vervelend als je er wat meer van begrijpt.
ik heb in precies zo'n situatie gezeten, en mijn docent gevraagd of hij me na schooltijd wat wilde bijspijkeren.
gelukkig was mijn docent daartoe bereid, en kon ik op deze manier toch meekomen met de lesstof.
misschien werkt dat ook voor jou?
succes!
14 jaar geleden
Als wij vragen krijgen over wiskunde, verwijzen we wel eens naar onderstaande website. WisFaq is een samenstelling van WISKUNDE en FAQ. FAQ is een afkorting voor 'Frequently Asked Questions'. Het is een site waar je vragen en antwoorden kunt vinden over allerlei wiskundige onderwerpen.

(td)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
interessante site!