verzendkosten retour?

Ik heb een product besteld bij een web winkel waarbij ik zelf de verzendkosten moest betalen. Daar kies ik zelf voor, dus heb de laarzen besteld en het bedrag met verzendkosten betaald. Echter, de laarzen kwamen met een fabrieksfout bij mij aan! Ik moest de laarzen dus ook retour zenden om mijn geld terug te krijgen dus ook deze verzendkosten heb ik, tegen mijn zin, betaald. Ik zou ze laarsjes anders hebben gehouden, en helaas kon de verkoper niet aan nieuw paar laarzen komen.
Krijg ik nu beide verzendkosten retour?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, tenzij er wat gunstigers staat in de algemene voorwaarden van de webshop. Toen je het product betaalde, heb je betaald inclusief verzendkosten. Dat volledige bedrag (dus inclusief verzendkosten) moet worden terugbetaald als je het product terugstuurd. Maar de kosten voor het terugsturen zelf, die hoeven niet door een webwinkel te worden vergoed maar komen voor rekening van de koper. Toegevoegd na 1 dag: terugbetaald als je het product terugstuurd -> terugstuurt natuurlijk.

Jazeker heb je recht op de verzendkosten die je gemaakt hebt. Het laatste stukje dat de consument de retourkosten moet betalen gaat in dit geval ook niet op want je hebt een product ontvangen dat niet goed was dus ook de verzendkosten van het retourneren moeten terug betaald worden. Dan is er nog de kwestie van verzendkosten. Vaak worden die niet vergoed door de webwinkelier en worden alleen de kosten van het product gecrediteerd als de consument iets heeft geretourneerd. Dit is alleen niet juist: de kosten van de heenzending dient de webwinkelier namelijk ook terug te betalen. De verzendkosten die de consument heeft gemaakt om het product terug te sturen blijven wel gewoon voor zijn rekening. https://ictrecht.nl/webwinkels/veelgemaakte-fouten-webwinkeliers-deel-4-het-herroepingsrecht/ Toegevoegd na 10 uur: Nog een link waarin je kunt lezen dat de verkoper bij een defect product de volledige kosten inclusief verzendkosten dient terug te betalen aan de koper als er geen vervangend product leverbaar is. http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/retourkosten-bij-defect-geleverd-apparaat/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100