wat gebeurd er als je b.v. een ton wint in een loterij terwijl je in de bijstand zit?

vroeg me af hoe lang je dan geen uitkering krijgt als deze wordt stopgezet en of er rekening wordt gehouden met achterstallig koopgedrag,m.a.w.dat iemand royaal gaat uitgeven

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Poet
10 jaar geleden
Als je denkt nog 10+ jaar in de bijstand te blijven moet je zorgen dat je een hogere prijs wint!

Antwoorden (2)

Als je in de bijstand zit wordt je uitkering stop gezet als je zoveel geld hebt gewonnen. Dat heb je namelijk genoeg vermogen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt er dan net zolang van leven als je dat de uitkomst is van het bedrag min 5000 euro gedeeld door je uitkering per maand is het aantal maanden dat je er van kunt leven.
ronron1212
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Ziehier de exacte bedragen, per gezinssituatie:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-bijstand.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je mag maximaal 1, 5 je uitkering per maand uitgeven plus bv vervanging van een defecte wasmachine moet je wel kunnen aantonen.
Dan stopt je uitkering, pas als je dan weer opnieuw onder de grens van het toegestane vermogen (voor een alleenstaande nog geen 6.000 euro) komt kan je opnieuw bijstand aanvragen.

Iemand in de bijstand zal echter geen geld hebben om niet noodzakelijke uitgaven zoals het kopen van loten te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Ik kom niet anders tegen: juist mensen met een mnimaal inkomen kopen een lot. Hun enige hoop om uit de constante geldnood te komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer van je onnodige laatste zin iHave.