Hoe kan ik zin maken om te werken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hebt daarvoor een goede motivatie nodig. Zoek dus uit wat jou stimuleert om goed te werken. Misschien is er een passie, waardoor je zin kunt maken. Of een routine nemen, want je hebt een dagindeling nodig en het wordt dan een gewoonte. Je kunt gewoon een flow van het leven volgen. Ontdek wat je waard bent! Deze bron kan je veel helpen met je motivatie.

Bronnen:
http://www.lancelots.nl/ontwikkelen/ondern...

Toon Kortooms (schrijver van jaren geleden) schreef een boek " Mijn kinderen eten turf " Herinner me het verhaal niet precies meer, maar de hoofdpersoon van het verhaal, die dus in de turfontginning werkte had deze zin op een papier geschreven en in zijn bureaulade gelegd. Als hij geen zin had om te werken las hij die zin en besefte dat dit de reden was om te werken: zijn kinderen eten(en de rest) geven. Tegenwoordig denkt men een ideale , precies bij jou passende baan te moeten hebben, maar dat is vaak een illusie. Het gaat in de meeste gevallen gewoon om het geld wat je ermee verdient en waarmee je je leven leuker maakt. Niets meer en niets minder. Kijk naar het doel, niet naar de weg die je ervoor moet gaan

Zin maken om te werken gaat niet. Als je elke dag met tegenzin naar je werk gaat, heb je het verkeerde beroep gekozen. Je kunt dan beter een baan zoeken waar je meer voldoening in vindt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100