Hoe kan ik zin maken om te werken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je helemaal geen zin om te werken, of heb je geen zin meer in je huidige werk?

Antwoorden (3)

Je hebt daarvoor een goede motivatie nodig. Zoek dus uit wat jou stimuleert om goed te werken.

Misschien is er een passie, waardoor je zin kunt maken. Of een routine nemen, want je hebt een dagindeling nodig en het wordt dan een gewoonte. Je kunt gewoon een flow van het leven volgen.

Ontdek wat je waard bent! Deze bron kan je veel helpen met je motivatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toon Kortooms (schrijver van jaren geleden) schreef een boek " Mijn kinderen eten turf " Herinner me het verhaal niet precies meer, maar de hoofdpersoon van het verhaal, die dus in de turfontginning werkte had deze zin op een papier geschreven en in zijn bureaulade gelegd. Als hij geen zin had om te werken las hij die zin en besefte dat dit de reden was om te werken: zijn kinderen eten(en de rest) geven.
Tegenwoordig denkt men een ideale , precies bij jou passende baan te moeten hebben, maar dat is vaak een illusie. Het gaat in de meeste gevallen gewoon om het geld wat je ermee verdient en waarmee je je leven leuker maakt. Niets meer en niets minder.
Kijk naar het doel, niet naar de weg die je ervoor moet gaan
anneliez
9 jaar geleden
jc54
9 jaar geleden
Geld is niet zaligmakend. Als je elke morgen met tegenzin naar je werk moet, heb je een ongelukkig leven. Je kunt beter een minder betalende baan hebben en elke morgen fluitend naar je werk gaan.
Daarom van mij een min.
anneliez
9 jaar geleden
Nee dat klopt dat het niet zaligmakend is. Maar geen geld maakt ook niet gelukkig.
En soms zit er (hopelijk tijdelijk) niets anders op dan op je tanden bijten en doorzetten
Ivana
9 jaar geleden
Plus Anneliez.
Bovendien kan je vanuit een baan doorgroeien naar meer bij jou passend werk. Want als je de arbeidsroutine mist, glijd je af naar nihilisme.
Natuurlijk is geld niet zaligmakend, maar het is wel BROODnodig.
jc54
9 jaar geleden
Deels heb je wel gelijk. Het motiveert om te werken. Dat wil nog niet zeggen dat je er dan ook zin in hebt.
Zin maken om te werken gaat niet. Als je elke dag met tegenzin naar je werk gaat, heb je het verkeerde beroep gekozen. Je kunt dan beter een baan zoeken waar je meer voldoening in vindt.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben het volledig met je eens. Ik heb altijd met veel plezier gewerkt, was altijd een half uur te vroeg aanwezig om mijn werk voor te bereiden en bleef ook zonder mokken langer. Totdat ik dat werk door een arbeidshandicap niet meer uit kon voeren. Vijf jaar heb ik thuis gezeten, om te revalideren, toen was ik weer klaar om te werken, positieve energie op te doen. Na jaren solliciteren, zonder resultaat, uiteindelijk op de sociale werkplaats terecht gekomen, niet echt mijn ding, maar alla, ik had werk, ik was onder de mensen. Maar na een paar weken vond ik het werk nog steeds niet leuk, voelde me niet goed in de groep mensen en wilde verder. Dat heeft uiteindelijk jaren gekost, sollicitatie na sollicitatie maar ik kwam niet verder. Uiteindelijk zelf een opleiding gestart, naast mijn baan en nu werk ik tegen hetzelfde minimum loon ergens anders, ik ben er weer, een half uur te vroeg sta ik te trappelen om aan de slag te gaan, vaak ben ik veel later thuis dan bedoeld. Ik ben weer mezelf, gelukkig in mijn werk. Ik heb geen moeite meer met vroeg opstaan, ik bruis van de energie, ik ben weer gelukkig. Ik moet er niet aan denken weer terug te moeten naar de sociale werkplaats, maar weet wel dat dat moment weer gaat komen, omdat dit tijdelijk is :(