Hoe stop ik het tereur van Lindorff?

Twee jaar terug werd ik gebeld door KPN of ik wilde overstappen. Ik had op dat moment een abonnement bij Telfort. Ik gaf aan dat mijn jaarabonnement nog niet afgelopen was. Dit was geen probleem, dat regelde KPN. Op een gegeven moment krijg ik van Telfort (onderdeel van KPN) een rekening van 270 euro over de resterende maanden. Ik heb gebeld en kreeg te horen dat er in het systeem wat fout is gegaan. Dit moest door KPN worden rechtgezet. Probleem leek opgelost. Later krijg ik een aanmaning van Lindorff. Na 4 dreigende brieven, heel veel telefoongesprekken en elektronische briefwisseling, wilde zij bewijs van KPN dat zij mij als klant hadden overgenomen. Uiteindelijk heeft KPN dit schriftelijk bevestigd. Ik heb dit in Januari naar Lindorff gestuurd. Ondertussen was ik verhuist. Dit heb ik hen telefonisch gemeld en mijn nieuwe adres doorgegeven. Nu krijg ik - binnen 1 week - 3 brieven waarin wordt gemeld dat ik een betalingsregeling krijg aangeboden. Een brief dat het termijn voor de betalingsregeling is verlopen en er een boete van 77 euro wordt toegevoegd. En een brief dat Telfort mij aan mijn jaarcontract houd. Al deze brieven hebben ze naar het verkeerde adres gestuurd. Mag dit na zo'n lange tijd wel? En hoe kan ik dit gedreig stoppen als men gewoon niets doet met het bewijs? Moet ik hier nog op reageren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Antoni
9 jaar geleden
Misschien kan men je bij het Juridisch Loket adviseren: www.juridischloket.nl. Het eerste gesprek is daar gratis.
Antoni
9 jaar geleden
Mocht je schriftelijk reageren, laat je bericht of je brief dan van tevoren op taalfouten controleren. Correct geschreven teksten worden over het algemeen serieuzer genomen door de ontvanger.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Over incassobedrijf Lindorff zijn veel klachten te vinden op Internet. Overigens handelt men in opdracht van derden, dus Telfort.

In dit geval is er volgens jou "een brief dat Telfort mij aan mijn jaarcontract houd". Dat matched niet met wat je eerder schrijft. Bel(!) Telfort om opheldering en verzoek hen de incassoprocedure te stoppen, onder verwijzing naar de voorgeschiedenis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lindorff meld dat namens Telfort. Alleen mag ik volgens mij Telfort niet meer hier over benaderen, omdat ze het uit handen hebben gegeven. Telefonisch zijn dus wel mededelingen gedaan dat het een foutje was e.d. Daar kan ik nu denk ik toch niets mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uiteraard kun je Telfort benaderen, zeker als Telfort een fout heeft gemaakt. Bel ze op en leg de kwestie uit.
Laat je niet intimideren door Lindorff, meldt hun dat je conact met Telfort opneemt om opheldering.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hou in je achterhoofd dat incassobureau's niet meer dingen mogen dan ieder ander. Zijn staan niet boven de wet of boven anderen, het enige wat ze kunnen is vragen geld te betalen. Meer niet.

Het beste antwoord

Het dreigen van incassobureau's is altijd vervelend. Het probleem is dat ook al hebben ze geen poot om op te staan, de dreiging mogen ze blijven uitvoeren.
Zelf heb ik ook een keer gehad. Ik heb toen netjes een email gestuurd met alle bewijzen dat ik niet hoefde te betalen, met daaraan een reactietermijn gekoppeld. Deze termijn eindigde op hetzelfde moment als zij het geld binnen wilde hebben. Met daarbij aangegeven dat bij geen reactie, ik de zaak als gesloten en afgerond zou beschouwen.

Daarna heb ik nooit meer iets van deze organisatie gehoord. (ik was er 100% zeker van dat ik niet hoefde te betalen en ik had ook alle bewijzen als backup)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank. Zij namen nu zelf initiatief om contact op te nemen en bevestigen dat hun opdrachtgever fout zitten, maar dat dit niet hun probleem is. Ik krijg nu 2 weken de tijd om de verschillende partijen te bellen.