Hoelang moet een vakantiehuis in het buitenland, op naam van de kinderen staan, als het bedrijf van de ouders failliet gaat?

Vrienden van ons hebben 1 maand geleden hun vakantiehuis in Duitsland op naam van hun kinderen gezet. Nu gaat waarschijnlijk hun bedrijf failliet. Heeft dit consequenties voor de kinderen en hun huisje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, de kinderen en hun goederen staan los van het failisement.
Btw het gaat om een bedrijfs failisement, daarmee blijven persoonlijke goederen buiten schot, en die van de kinderen helemaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is geheel afhankelijk hoe het bedrijf is ingericht en in hoeverre bij een faillissement men prive aangesproken kan worden.

Als de ouders ook prive aangesproken kunnen worden en de kinderen hebben geen betaling hoeven te doen voor het vakantiehuis zal de curator het huis terugvorderen in de boedel van het bedrijf steken om de schulden te kunnen vereffenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als blijkt dat men de schenking/op na kinderen gezet wetende dat de zaan failliet kon gaan, is er een probleem. De curator kijkt hier we na en als het willens en wetend gedaan is, zal deze aangifte doen.