welke strafkorting kan een gemeente geven als ik werk weiger wat totaal niet bij me past?

naar mijn eigen inzicht past dit werk echt niet bij mij maar ik moet het zeker 2 maanden proberen...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Ivana
9 jaar geleden
Datzelfde heb ik nou al 45 jaar. Huishoudelijk werk, koken en bedden opmaken past helemaal niet bij me, maar ja..... die korting hè!!
ronron1212
9 jaar geleden
Ja of het past of niet beter werk hebben en weer van uit een baan solliciteren is toch wel makkelijker en beter.
Rieneke1
9 jaar geleden
http://www.krl-juristen.nl/?page_id=624
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
onzin!ben bijna 60.afgelopen jaren meer gesolliciteerd dan gewerkt.uitzendbureaus discrimineren op leeftijd.kan alleen tijdelijk werk vinden en mag na korte tijd opnieuw achteraansluiten in de lange rij werkzoekenden.
ronron1212
9 jaar geleden
Kubus ik ben 63 en op mijn 60 nog van baan gewisseld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien vindt je het juist wel leuk,je komt er pas achter als je het werk gaat doen.
grasmaaier
9 jaar geleden
Ik heb een keer een strafkorting gehad voor zoiets van anderhalve maand geen bijstandsuitkering. Maar een echt probleem is dat niet geweest. Ik heb gewoon een tijdje rood gestaan en heb het zuinig aan moeten doen. Daarna heb ik gewoon weer de volledige uitkering gekregen en werd er niet meer over gepraat.
Gemeentes mogen ook niet onbeperkt mensen korten op hun uitkeringen, Ze hebben ook nog zoiets als een armoedebeleid waar ze zich aan moeten houden.

Het beste antwoord

Bovenstaand voorbeeld klopt deels. Het beste advies dat ik kan geven is om navraag te doen bij het UWV. Zij zijn het beste op de hoogte en passen de regeltjes tijdens het spel continue aan. Het antwoord dat ik vandaag geef kan morgen weer anders zijn.

Wat ik wel wil adviseren is om het in iedergeval te proberen. Dirk Kuyt was ook altijd een spits paar bleek een prima rechtsback te zijn. Eerst proberen. Daarna pas jouw mening geven. Als het echt niets is kun je altijd nog stoppen.

Maar voordat je stopt moet je natuurlijk eerst naar de huisarts. Met psychische klachten. Zeggen dat je het zooo niet naar je zin hebt. Niet kunt slapen. Je hartkloppingen krijgt op werk en huilend bij het avondeten zit. Ik verzeker je dat ze je binnen no time laten stoppen met werken. Ze zien de krantenkoppen al:

"UWV veroorzaakt psychische schade bij werkzoekenden"... of "Gezinsdrama na onjuiste plaatsing UWV"... of nog mooier: "Man meldt zich als Jihadist in Syrie na vernedering door werk via UWV".

Ook jij kunt de regels tijdens dit spel aanpassen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja,jihadist dat lijkt me wel wat..ga alvast op zoek naar een bazooka om een bank op te blazen;-)
tenslotte de oorzaak van veel ellende zoals werkloosheid en zieke woningmarkt

Andere antwoorden (2)

Als je niet aan de plichten die horen bij het ontvangen van een uitkering voldoet kan het UWV een maatregel opleggen. Denk hierbij aan 25 of 50% minder uitkering voor een periode van 1-2 maanden. Dit is ter beoordeling van het UWV maar je kan bezwaar maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De gemeentelijke bijstand kan andere regels opleggen dan het UWV. Soms verschilt dit zelfs per gemeente.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je het werk niet wilt doen. Wanneer je lichamelijk of mentaal niets mankeert ben ik bang dat je het werk toch moet aanvaarden. Ondertussen kun je dan je best doen om iets anders, wat je meer ligt, te vinden.
Maar wanneer je bijv. rugklachten hebt en je moet lichamelijk zwaar werk doen kun je dit gewoon aangeven. Wanneer men je niet geloofd kan het zijn dat ze daar een bewijs van willen. Het kan gebeuren dat ze je dan naar een medische keuring sturen. Stel dat de keuring in het voordeel van de gemeente uitvalt kan het zijn dat je toch aan de slag moet.
Voor de rest kan ik je adviseren zo vriendelijk mogelijk te blijven en gewoon proberen uit te leggen waarom je er tegenop ziet. Probeer zo veel mogelijk met het systeem mee te werken i.p.v. er tegenin te gaan. Vaak levert dat meer begrip op van de andere kant op de lange duur.
Misschien heb je toch iets aan deze tips:
https://www.fnvbondgenoten.nl/themas/or_en_pvt/or_en_verzuim/artikelen/passende_arbeid/

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit vond ik ook nog:
http://www.jacquelinegrosman.nl/werkenzonderwerk/FAQ.htm