Zonder kvk, flyeren of spullen (door)verkopen, mag dit?

Mag je flyeren in je buurt, bijv. geprinte a4'tjes in brievenbussen, of lokaal op lantaarnpalen? Met de info erop dat mensen bij je terecht kunnen om bepaalde dingen te kunnen kopen + een e-mail adres.

Of,

Spullen die je zelf inkoopt bij een voordeelwinkel/groothandel, door verkopen aan anderen? (vorm van handel)
Je maakt hier zelf dus winst op.

Mag dit allemaal zonder kvk?

Je mag toch tot een bepaald bedrag bij verdienen zonder belasting te betalen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Nee, zonder vergunning is flyeren in de meeste gemeenten niet toegestaan. Gebruikte spullen mag je verkopen vanaf je eigen terrein. Een aanplakbiljet op je eigen raam plakken is wel toegestaan, tenzij dit commercieel is bedoeld.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ja, je mag een bepaald bedrag belastingvrij bijverdienen, maar dat kan wel ten koste gaan van je toeslagen:
http://financieel.infonu.nl/belasting/119080-belastingvrij-verdienen-2014-en-2015.html

Toegevoegd na 8 minuten:
Zolang het bij een bepaald bedrag blijft, is de kamer van koophandel niet nodig, dan wordt het gezien als hobby.
Hier lees je er alles over:
http://financieel.infonu.nl/belasting/119080-belastingvrij-verdienen-2014-en-2015.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij mag je per jaar 5000 euro onbelast bij verdienen