Ik ben halverwege de maand uit dienst getreden. Wijzigt dan mijn parttimefactor?

Mijn parttimefactor is 66,6.
Nu ben ik 5 september uit dienst getreden en is mijn salaris over deze dagen berekend met een parttimefactor van 9,52 waardoor ik heel veel loonheffing betaal.
Klopt dit? Ik dacht dat de parttimefactor een vast gegeven was.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Parttimefactor is het percentage uren wat je maakt tov fulltime. Dus als fulltime 36 uur per week is en jij werkt 16 uur dan is de parttimefactor 16/36×100=44, 44. Dit beteken dat je bruto maandsalaris 44, 44% is van fulltime, je recht hebt op 44, 44% van het aantal vakantiedagen fulltime etc.
Waarschijnlijk heeft de salarisadministratie uitgerekend hoveel je in september hebt gewerkt tov van fulltime en zijn zo op 9, 52 % uitgekomen over september.
Het parttimefactor heeft geen enkele relatie met de loonheffing. Het kan dat de werkgever de loonheffingskorting over september niet heeft toegepast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eigenlijk is het dus ja, in september heb je geen 66, 6% gewerkt tov fulltime maar veel minder omdat je maar tot 5 september hebt gewerkt.