Dan zal je echt je eigen polis na moeten lezen, dit zal bij elke verzekering verschillen!..

Bijv het bedrag aan accessoires, die is ook vaak onderling tussen jou en de verzekering afgesproken.

Kortom hier kunnen we niet echt een passend antwoord op geven ben ik bang!..

Je hebt je auto wel WA+ of Allrisk verzekerd neem ik aan? anders vergoed een verzekering helemaal niks bij brand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaliter moet je een gelijkwaardige auto voor dit bedrag terug kunnen kopen. Zelfde leeftijd, zelfde kilometerstand en zelfde merk en type.
Ooit hebben verzekeraars extra clausules die de uitkering ten gunste komen of juist ten ongunste van jou.
Gunstig voor jou is eventueel:
De nieuwwaarderegeling (indien een auto jonger is dan een bijvoorbeeld 3 jaar, krijg je de nieuwwaarde van je auto uitgekeerd).
Nadeel is een eigen risico.
Deze verschillen per maatschappij, hiervoor moet je de polisvoorwaarde doornemen en de polis.

Indien de brand is gekomen van buitenaf. Is dit niet van invloed op je bonus malus trede.

Toegevoegd na 2 minuten:
Indien de brand is ontstaan door een aanrijding (met schuld) moet de auto volledig casco verzekerd zijn.
Mocht de brand van buitenaf komen, zoals een storing in de motor of het afbranden van de garage dan is een beperkt casco dekking voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via www.polisvoorwaardenonline.nl kun je alle polisvoorwaarden inzien.
Ook heeft verzekeringssite.nl een handige pagina over de dekkingen van autoverzekeringen. http://www.verzekeringssite.nl/autoverzekering/autoverzekering-dekking/