Kan ik met euro's dollars kopen en op mijn spaarrekening parkeren?

de koers is nu gunstig.
kan ik euro omwisselen voor dollars en die dan wegzetten voor later?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sparen
1.1K

Het beste antwoord

dat kan, maar niet op een normale (spaar)rekening. Je zult een dollar-rekening moeten openen.
Hou wel rekening met verliezen: de bank zal bij de omzetting kosten in rekening brengen, twee keer dus... en weg is je winst :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je kunt bij verschillende banken ene dollarrekening openen. In tegenstelling tot de bewering hierboven: er worden vaak vaste kosten in rekening gebracht. Er zijn dus geen wisselkoersverschillen. Deze treden wel op als je dollars in je hand wilt, en deze later wil terugwisselen voor euro's.
Er wordt ook niet of nauwelijks rente vergoed. Bij ABN Amro 0,3%. De vaste kosten voor het in stand houden van zo'n rekening zijn iets van 4,50 per maand.

Kortom, het is alleen maar economisch verantwoord als je een heel groot bedrag op deze manier kunt wegzetten en daar een rendement op verwacht dat boven het rente-tarief ligt. Daarbij is rente een zekerheid en dit een gok.

Ik ben overigens erg benieuwd waarom je denkt dat dollars op dit moment een goede belegging is. Ik zou er erg bang van zijn.
Goud zou me eerder aantrekken op dit moment.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zult dan een dollar rekening moeten openen. Echter, deze is niet bedoelt om contant dollars op te storten, dit is meer een girale rekening.
Een ander probleem is dat banken bij dergelijke rekening elk kwartaal een vast bedrag van de rekening afhalen en ook nog eens bijna geen rente vergoeden.
Advies: niet doen, want het zal je niets opleveren, of je doet het met een bedrag van minimaal 500.000 usd dan kan je misschien nog wat gunstige condities eisen maar anders......