Van welk geld betaalt de leaseplan-bank, de rekening bij radio 538 aktie?

Leuke aktie op 538 en leaseplan bank om geld weg te geven. Maar is er al niet eerder een bank verdwenen omdat ze niet erg spaarzaam met geld van spaarders zijn om gegaan? Als nu de spaargarantie van tiepassing is, raakt niemand z'n geld echt kwijt maar moet alles wel weer uit de overheidskas worden rechtgetrokken als het mis gaat...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sparen
1.1K

Antwoorden (2)

Alle banken doen nog steeds aan sponsering en dat doen ze van het geld wat ze verdienen op de financiele producten. Het is gewoon reclame die ze maken en dat zijn kosten die bij de bedrijfsvoering horen.
11 jaar geleden
De LeaseplanBank financiert de leaseauto's van Leaseplan. Leaseplan betaalt voor het gebruik van het kapitaal van de LeaseplanBank om de auto's te financieren. Een deel van deze premie/rente wordt dus door de LeaseplanBank gebruikt om deze promotieactie te betalen.