Hoelang bewaren verzendbewijs?

Ca. 5 jaar geleden zijn we verhuisd naar een andere gemeente. Op het oude adres hadden we internet via (toen nog) Tiscali. Altijd net de maandelijkse rekeningen voldaan. Omdat Tiscali geen internet kon aanbieden in de andere gemeente heb ik toen schriftelijk en aangetekend het contract beëindigd. Vervolgens overgestapt op andere provider. Raar maar waar: kreeg deze week een schrijven van incassobureau (Lindorff) dat ik nog moest betalen: abbonomentsgeld en afkoop: € 420 Heb vervolgens gebeld met Lindorff en bovenstaande vermeld. Hierop was hun antwoord of ik het verzendbewijs kan overleggen. Helaas kan ik die nergens meer vinden. Tiscali is kort na die periode overgenomen door ander bedrijf: wellicht dat toen door hun de gegevens niet correct zijn afgehandeld. Ben ik nu fout dat ik na bijna 5 jaar geen bewijs kan overhandigen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als het meer dan 5 jaar geleden is dat deze factuur onstond is er geen recht meer op verhaal door verjaring. Een particulier is overigens verplicht zijn of haar administratie 5 jaar te bewaren, je bent dus in principe fout als het binnen 5 jaar is. Als jij de brief nog hebt die je verzonden hebt met een datum erop kun je deze misschien overleggen. Deze moet dan ook terug te vinden zijn in de administratie van telfort (het bedrijf dat tiscali over heeft genomen)

Probeer de link eens, ik kan er zelf niet opkomen vanwege netwerkrestricties.

Bronnen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.ph...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100