Hoelang bewaren verzendbewijs?

Ca. 5 jaar geleden zijn we verhuisd naar een andere gemeente. Op het oude adres hadden we internet via (toen nog) Tiscali. Altijd net de maandelijkse rekeningen voldaan. Omdat Tiscali geen internet kon aanbieden in de andere gemeente heb ik toen schriftelijk en aangetekend het contract beëindigd. Vervolgens overgestapt op andere provider. Raar maar waar: kreeg deze week een schrijven van incassobureau (Lindorff) dat ik nog moest betalen: abbonomentsgeld en afkoop: € 420 Heb vervolgens gebeld met Lindorff en bovenstaande vermeld. Hierop was hun antwoord of ik het verzendbewijs kan overleggen. Helaas kan ik die nergens meer vinden. Tiscali is kort na die periode overgenomen door ander bedrijf: wellicht dat toen door hun de gegevens niet correct zijn afgehandeld. Ben ik nu fout dat ik na bijna 5 jaar geen bewijs kan overhandigen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als het meer dan 5 jaar geleden is dat deze factuur onstond is er geen recht meer op verhaal door verjaring.

Een particulier is overigens verplicht zijn of haar administratie 5 jaar te bewaren, je bent dus in principe fout als het binnen 5 jaar is. Als jij de brief nog hebt die je verzonden hebt met een datum erop kun je deze misschien overleggen. Deze moet dan ook terug te vinden zijn in de administratie van telfort (het bedrijf dat tiscali over heeft genomen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok helder. Brief heb ik nog in m' back-up. Thx +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een particulier is helemaal niet verplicht zijn administratie 5 jaar te bewaren. Het wordt geadviseerd, maar dat is dan ook alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ mlodewijk, je hebt helemaal gelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als je ziet wat je soms nog moet aantonen van heel lang geleden dan is het inderdaad wel het meest handige.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werkte bij de belasting, bij een bezwaar zijn burgers 5 jaar lang verplicht met bewijzen te komen. Ik haalde bewijs en bewaar door elkaar. Voor de belasting is het dus wel zo dat je 5 jaar lang moet kunnen bewijzen hoe de vork in de steel zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb daar ook gewerkt, ik begrijp wat je bedoelt, leuker kunnen ze het niet maken, maar gemakkelijker willen ze het ook niet maken.

Andere antwoorden (1)

Probeer de link eens, ik kan er zelf niet opkomen vanwege netwerkrestricties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt. +1