Krijgen je ouders alsnog kinderbijslag als je in september 1300 euro verdient?

Het SVB meldt het volgende:

''Hoeveel mag uw kind bijverdienen?
Uw kind mag tot € 1.266 netto per kwartaal bijverdienen. Als uw kind € 1.266 netto of meer verdient vervalt voor dat kwartaal de kinderbijslag. Tijdens de zomervakantie mag uw kind met vakantiewerk € 1.300 extra bijverdienen.

U bent verplicht om elk inkomen hoger dan € 1.266 netto per kwartaal aan ons door te geven. Als uw kind 18 jaar wordt, stopt de kinderbijslag. Maar u ontvangt nog kinderbijslag over het hele kwartaal waarin uw kind 18 jaar is geworden. Daarom telt mee wat uw kind bijverdient in dat hele kwartaal.

Met vakantiewerk extra verdienen
In de zomervakantie hebben kinderen soms een vakantiebaan of werken ze meer dan anders. Uw kind mag in de zomervakantie € 1.300 netto extra verdienen''

Stel je voor dat ik als 16 of 17-jarige in kwartaal 3 (juli, augustus, september) in juli en augustus (zomervakantie) 1300 euro netto verdien en in de maand september (zelfde kwartaal) 1266 netto verdien. Is dit dan teveel? Krijgen mijn ouders dan over 1 of 2 kwartalen geen kinderbijslag of juist wel? Want ik twijfel een beetje. Het SVB geeft aan dat het kind maximaal 1300 in de zomer mag verdienen en tijdens school (september dus) 1266 netto mag verdienen. Vervalt mijn kinderbijslag dus als ik zowel in de zomer 1300 euro verdien en in september 1266 of niet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Het staat er zoals het er staat. Ten hoogste mag er in de zomervakantie € 1300 extra netto worden verdiend. De gewone verdiensten in de maanden juli, augustus en september (3e kwartaal) mogen tot € 1266 bedragen, dus t/m € 1265.

Samen dus maximaal nettto € 2565. Als de verdiensten hoger zijn dan dit bedrag vervalt de kinderbijslag. Uiteraard vervalt die pas als dit bekend is (gemaakt) bij de SVB.
fisbel