Ik heb ten onrechte Verlopige teruggaaf gehad in 2011 en kan dit niet terug betalen wat kan ik doen ?

Ik ben in 2011 verhuisd naar Indonesie en in die tijd kreeg je automatisch teruggave voor het jaar ernaar tenzij je aangaf dat je sitautie is veranderd. ( dat las ik pas later )
Nu ben ik weer terug in Nederland en moet dat geld terug betalen, dat lukt mij op dit moment niet .
Ik heb geprobeert om via een terug betaal regeling of kwijting met de belastingdienst te regelen dit is beide keren afgekeurt.

Wat kan ik nu nog doen ? ( ik weet wel dat ikzelf fout ben geweest )

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt er voor gaan zitten... heeft niet mijn voorkeur, maar de cel in is een mogelijkheid. Als je niet betaalt dan wordt je vanzelf een keer gegijzeld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is sterk afhankelijk van de situatie, maar door dat terugbetalingregeling is afgewezen is, betekend dat het in een stadium zit waarbij de mogelijkheden zeer beperkt is. Wat niet bekend is genoeg financiele ruimte is om toch te betalen. De belastingdienst zelf is van mening dat die ruimte er wel is. Maar ik ben verbaast dat een terugbetalingsregeling is afgekeurd. Maar er is nog een verschil tussen afgewezen en afgekeurd. Een kwijting wordt meestal afgewezen ipv afgekeurd.

Antwoorden (1)

Een voorlopige teruggave is voorlopig en terugvorderbaar.

Je kunt in bezwaar gaan als de betalingsregeling of kwijting afgewezen of afgekeurd is. Wat ook helpt is betalen wat je kunt betalen. Dus je goede wil tonen. Want dat zal je zaak wel goed doen, want als je weg van bezwaar en eventueel beroep op gaat, dan dient je aan te tonen dat je van goede wil bent, maar niet anders kunt handelen. Ook kun je precies op papier gaan zetten waarom je het voorschot al uit gegeven hebt en waar je van mening bent dat dit veilig kon. Of welke fouten je gemaakt hebt en waarom je deze fouten gemaakt hebt.

Want via die weg leg je de lot in de handen van juristen en rechters. Maar soms is het handig om niet alles te vertellen, aan je eigen advokaat wel, maar deze zal je kunnen adviseren wat je wel en niet moet vertellen en welke feiten in je voordeel en welke in je nadeel spreken.