Kan een betaler uit het buitenland een betaling annuleren?

Hoi!

Ik verkoop online artikelen als een leuk hobby zijnde.
Het is een leuk inkomen naast mijn studie.

Ik werkte voorheen met PayPal maar god, dramatisch.
Dus wil ik dan vanaf heden met Bankoverdrachten werken.

Het idee was via skype screenshare meekijken naar de overdracht.
Is het mogelijk dat de persoon die overmaakt dit bedrag nog ooit kan terugvorderen? Of als zijn saldo/limitie te laag is.

Kunnen ze mij hier ook mee misleiden? Of zal ik gewoon daadwerkelijk wachten tot de betaling binnen is? Wat natuurlijk klanten zal aftrekken, tegenwoordig moet het allemaal snel

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hoi iOS7,

Je idee is origineel, maar misleiden kan inderdaad altijd!
Storno's bij bankoverschrijvingen zijn mij niet bekend, maar ik zou zeker niet durven garanderen dat alle banken over de wereld hetzelfde werken als die in NL.

Het meest veilige is inderdaad gewoon afwachten totdat het op de rekening is binnengekomen. Binnen NL gaan bankoverschrijvingen vrij snel. Maar gezien je Paypal-gebruik verwacht ik dat je niet alleen NL-klanten hebt, en buitenlandse bankoverschrijvingen kunnen soms wel een week duren.

Maar als jij slechte ervaringen met Paypal hebt, en geen volledige betaalmogelijkheden in je website wilt inbouwen, dan zijn bankoverdrachten het eenvoudigst en zekerst.