Hoe voorkom ik dat nog meer mensen worden opgelicht?

Eind vorig jaar heb ik een hometrainer gekocht bij een een outlet in IJsselstein. Het apparaat bleek volgens de website van het merk spot goedkoop te zijn. Dit bleek de website van de oplichters te zijn. Nu heb ik op marktplaats gezien dat ze vrijdag 6 april en zaterdag 7 april precies hetzelfde kunstje gaan proberen op precies dezelfde locatie. Vorige keer waren er ook een heleboel mensen. Ik zou graag voorkomen dat deze mensen niet worden opgelicht. Hoe pak ik dit aan?

Het was van mezelf uiteraard stom en met een beetje meer google werk had ik kunnen voorkomen dat ik zelf ook werd opgelicht.

Toegevoegd na 12 uur:
Extra uitleg:

Je wordt naar deze fitnessapparatuur outlet in IJsselstein gelokt door aanbiedingen van merken zoals Kettler. Op het moment dat je daar aankomt hebben ze die niet meer. Ze zeggen dan dat je maar is op een vergelijkbare moet gaan fietsen met een vliegwiel van 7 kg. Je merkt al snel dat deze voor geen meter fietst. Vervolgens zeggen ze dat je is op die Fitura moet gaan fietsen. Die fietst inderdaad lekkerder dit komt dan door het vliegwiel van 12-14 kg. Ze zeggen een flinke aanbieding te geven. Dat apparaat kost dan bij hun €450 terwijl hij op internet staat met een adviesprijs van €1100 dit is dus de website van hunzelf. Op dat moment dacht ik van goedkoop en hij fiets lekker dus ik neem hem mee. Later bleek dus dat dat ding vrij snel begint aan te lopen als je hem een beetje vaak gebruikt. Hij fietst prima maar is totaal niet duurzaam!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je doet er goed aan om dit te melden bij Marktplaats., zodat ze evt. van marktplaats verwijderd kunnen worden. Bij de betreffende advertentie(s) zie je rechtsonder een paar opties staan. Eén daarvan is "In strijd met de regels" . Kies die. De rest wijst zich vanzelf.
Goed dat je er wat aan wilt doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat net even gedaan. Ik weet alleen niet of dat veel invloed zal hebben als ik de enige ben.

Andere antwoorden (2)

doe aangifte bij de politie in die plaats
leg het verhaal gewoon uit
ik neem aan dat de politie wel weet wat ze eraan kunnen doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is al een goede manier want ik heb ie ook gezien en wilde daar wat halen. Ik zak andere mensen ook waarschuwen. Wat was er eigenlijk oplichting aan?