Hoe kan ik een vordering innen?

Beste mensen,

Ik heb een vordering van €11.500,- op een aannemer die ik ingeschakeld had om mijn huis op te knappen en die was zijn afspraken niet na gekomen. Ik had toen, in 2009, een advocaat ingeschakeld en er was een rechtszaak geweest die in mijn voordeel was. Ik heb nu dus een vonnis tegen hem.

Echter, na gebeld te hebben met een gerechtsdeurwaarder, kreeg ik te horen dat hij nog een grote belastingschuld heeft en de belastingdienst heeft voorrang op mij. Tevens heeft hij nog andere schulden open staan. Mij werd geadviseerd om nog een jaar te wachten. Ik wacht al 5 jaar op mijn geld!

Wie heeft nog een goede advies betreffende mijn vordering?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Na een jaar wachten kan het geld op zijn, de aannemer failliet, en als er verder geen baten of inkomsten zijn zie je dus nooit meer iets.
De fiscus heeft inderdaad voorrang, maar als jij een vonnis hebt met een door de aannemer aan jou te betalen bedrag dat "uitvoerbaar is bij voorraad", dat moe
t er letterlijk zo in staan, dan kan je dat vonnis laten executeren.
Als er meerdere gelijkwaardige eisers zijn, dan moeten die vonnissen worden samengevoegd en wordt dat op een bepaalde manier verdeeld.
Dat moet worden gedaan door de deurwaarder die al met eerdere inningen bezig is.
Het beste kan je je dus melden bij die deurwaarder en die moet dan jouw vonnis meenemen, ik weet uit de praktijk dat ze daar niet onderuit kunnen.
Je hebt deurwaarders en deurwaarders en sommigen hebben misschien alleen trek in opdrachten die gemakkelijk en dus voor hen winstgevender zijn.
Hou goed in de gaten, kan via internet, of deze aannemer uitstel van betaling of zelfs faillissement heeft aangevraagd, want dan moet je meteen bij de curator op de stoep staan met je vordering.
Vraag evt. advies bij een rechtswinkel, Juridisch Loket of advocaat. Sommige advocaten rekenen niets voor het eerste half uur.
Succes!