waarom bestaat het ''kwartje van Kok'' nog?

deze man is al jaren weg, en nog steeds betalen we te veel voor een benzine / diesel prijs door deze onzin regel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Teruggave

Door bevriezing van de accijns voor de eerste drie jaren na de invoering van het kwartje van Kok, is het volgens de overheid reeds aan de weggebruiker teruggegeven. Door aan het begin van een periode de reguliere cumulatieve verhogingen te heffen is er aan het eind van de periode geen verschil meer tussen de verschillende methodes en is de extra heffing slechts voor deze periode. Er waren echter geen structurele accijnsverhogingen gepland, en ook het renteverschil is niet in deze argumentatie meegenomen, dus is er binnen deze redenering geen sprake van werkelijk teruggeven van de gewonnen inkomsten uit deze maatregel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kwartje van Kok is allang vergeten tijd. Wij betalen nu de hoofdprijs voor onze benzine en zeg nu eerlijk.... we hebben geen andere keuze. Pas als een ieder in opstand komt zal men "het kwartje van Balkenende" in gaan voeren. Alleen maar met als doel de burger happy te houden. Als niemand klaagt, doen ze niks, gaan we klagen, dan komen pas de tegenmaatregelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tijdelijke belastingmaatregel staat ongeveer gelijk aan het uitlenen van een biefstuk aan een tijger; terugdraaien is uitgesloten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Typische PvdA mentaliteit! Links %^$# (censuur) rechts zakken vullen. Dat doet ie nu als commissaris bij.........Shell