Heb ik nog steeds recht op een uitkering (ww) na drie maanden op reis te zijn geweest?

Op 31 december wordt mijn contract niet meer verlengd. Ik wil dan gelijk half januari voor 3 maanden naar het buitenland gaan. Heb ik als ik terug kom nog steeds recht op een uitkering? (ik hoef in die drie maanden geen uitkering dus het hoeft pas vanaf c.a. de maand april te worden geactiveerd).

Ik kan geen goed antwoord vinden die past bij deze specifieke vraag op de site van de UWV, en met telefonisch contact heb ik nog steeds geen helder antwoord gekregen aangezien zij geen advies mogen geven.

Ik hoop echt heel erg dat jullie mij verder kunnen helpen, bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoek contact met het UWV . In je regio . Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie maar zoals hierboven beschreven heb ik dit al gedaan en heb telefonisch contact gehad met het UWV uit mijn regio.
Zij konden mij geen helder antwoord geven omdat ik niet in de gelegenheid was mijn hele verhaal te doen en zij mogen geen advies geven.
Ik hoop dat ik op deze manier met een betere toelichting van mij en misschien ervaringsdeskundigen een helder antwoord kan krijgen aangezien het risico voor mij te groot is om gewoon weg te gaan zonder zekerheid op een uitkering na drie maanden.
Antoni
9 jaar geleden
Kan je dan niet een langer persoonlijk gesprek aanvragen (in plaats van een kort telefoongesprek)? Dat lijkt mij het handigste.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat vroeg ik aan de man die ik telefonisch te spreken kreeg maar dat was geen optie volgens hem. Dat kon alleen als ik daadwerkelijk al een uitkering had, niet van te voren want dan zou het toch meer een soort advies zijn en dat mogen ze echt niet geven zei hij. Het liefst zou ik inderdaad gewoon langs gaan en mijn verhaal doen zodat ik het zeker weet maar dat is dus moeilijker dan gedacht.

Het beste antwoord

Ja dat kan, je moet je WW wel op tijd aanvragen en dan aangeven in welke periode je niet beschikbaar bent voor werk. Deze periode zal je geen uitkering ontvangen, ben je wel weer beschikbaar voor werk dan wordt de WW weer voortgezet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! heel fijn, ik hoop nog zo'n dergelijke reactie te krijgen van het UWV zelf aangezien ik bang ben om het risico te nemen om straks als ik terug kom van de reis zonder uitkering te zitten. Nogmaals bedankt voor je snelle reactie!