waarom zijn er zoveel mensen boos op P.Lakeman

je bent toch zelf verantwoordelijk voor het opnemen van je geld.
als Lakeman had gezegt: spring met zn alle in de rivier de Maas..dat had toch ook niemand gedaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij verbaast is dat als Wilders idiote dingen roept, het land te klein is. Maar als Lakeman even idiote dingen roept, staat de helft van het land te applaudiseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat doet ''de helft'' bij wilders ook hoor.......
leuke woordenkeus ''het land is te klein''. ;-)

Het beste antwoord

Wees blij dat de man anderen gewaarschuwd heeft... En dat anderen hem serieus namen is alleen maar goed... Er was genoeg mis met DSB om alles te rechtvaardigen...

De geloofwaardigheid van banken heeft weer een knauw gekregen, maar welke bank geniet nu nog geloofwaardigheid... Ze hebben toch laten zien dat ze onbetrouwbaar zijn en speculeren en torenhoge bonussen uitdelen aan korte-termijn-winst-nemers...
Er is maar één bank die de dans ontsprongen is, de RaboBank...

Nee hoor Lakeman heeft niets verkeerds gedaan... sterker nog, prima gedaan meneer... En als er niets mis was met de DSB, dan had die de geldopname makkelijk kunnen doorstaan... Het geld was ten slotte ook niet van de DSB maar van de cliënten... De DSB mocht er alleen even op passen...

Goed gedaan Lakeman...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 BEN HET MET JE EENS.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik ook, maar hij moet zich nu een beetje rustig houden, want hij is wel erg mediageil
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 iedereen die medelijden heeft met dirk scheringa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vindt dus ook dat lakeman niets te verwijten valt

Andere antwoorden (10)

Als iemand iets roept dat gevolgen heeft in de maatschappij, dan zijn er mensen die daar blij mee zijn en er zijn mensen die er boos om worden.

Hoeveel er boos zijn kan ik je niet zeggen, maar 'zoveel' zoals je zegt zijn boos omdat het ze gewoon geld kost. Misschien omdat ze niet direct geld hebben opgenomen toen het nog kon...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
netjes verwoord en tot de kern teruggebracht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen die b.v. een " gewoon" deposito hadden, konden dat niet opnemen.
Iedere steen die je in de vijver gooit verstoort de rust. Daar houden mensen niet van want dan moeten ze weer wat en dat is vervelend. Als dan iemand aan te wijzen is als de verstoorder en die komt ook nog eens niet aardig over dan heb je een mooie prooi om je ergenis op te botvieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DSB is geen schuldeloos slachtoffer indeze, hoe symphatiek dirk scheringa ook poogt over te komen, vind ik dat hij mensen die eigenlijk niet konden betalen leningen probeerden aan te smeren die ze niet nodig hadden.

de implosie is de schuld van scheringa zelf, niet van lakeman. mensen hebben gehoor gegeven aan zijn oproep wat betekent dat het vertrouwen bij die mensen blijkbaar al beschadigd was, en zij hebben dat geld opgenomen niet meneer lakeman, en toch willen ze hem de zwarte piet toe spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zijn boos op hem, omdat hij indirect ervoor gezorgd heeft dat de DSB failliet is gegaan. Het ging al niet goed met de bank, en waarschijnlijk was het uiteindelijk toch gebeurd. Maar hij heeft het proces versneld.
Door wat hij riep, werden mensen bang en namen hun geld op. Als dit niet was gebeurd was de DSB (waarschijnlijk nog niet) failliet.
Dus omdat hij het proces heeft versneld, en hierdoor de DSB 'niet de kans' heeft gegeven om het op te lossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen zijn door het handelen van Lakeman in de problemen gekomen.

Mensen die op vakantie waren, of op zakenreis, hadden geen mogelijkheid hun geld op te nemen omdat ze in het buitenland zaten. Sommigen hebben zelfs het Nederlandse nieuws niet kunnen of niet willen volgen.

Dan sta je ergens in het buitenland, blijkt je bankrekening te zijn geblokkeerd. Dat geeft een hoop sores.

Dan zijn er nog vele mensen die een Achtergesteld Deposito hadden lopen. Dat was drie, vier jaar geleden geen enkel probleem. Toen stond de DSB nog bekend als een fatsoenlijke en betrouwbare bank, dus kon je daar best een Achtergesteld Deposito openen.

Veel van die Achtergestelde Deposito's stonden op het punt af te lopen, en waren dus bijna opneembaar geworden. Door toedoen van Lakeman zijn al die mensen nu hun geld helemaal kwijt.

Zo te zien verkondig ik hier een minderheidsvisie, maar ik kan me dus heel goed voorstellen dat veel mensen heel erg boos zijn. Lakeman heeft een kleine groep mensen willen helpen, maar er niet bij nagedacht dat hij daarmee een veel grotere groep mensen zou benadelen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Dit verschijnsel heet een zondebok zoeken. Meestal is de zondebok iemand die zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt, zoals Lakeman deed.
Schuldgeven, daar zijn mensen heel goed in. Beter dan de hand in eigen boezem te steken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is echt een raadsel. Dit lijkt me eerder een bericht om boos over te worden. Op Dirk dus. Hij deed het zelf nog eerder dan waartoe Lakeman iedereen opriep. Ik zou laaiend zijn als ik mn centjes bij Dirk had staan.

http://www.nu.nl/algemeen/2104639/scheringa-haalde-eigen-rekening-leeg.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag, maar eerder een reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
antwoord is dat het een raadsel is
en ik geef een voorbeeld ter onderbouwing daarvan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de minnetjes hebben wat centjes in de min vrees ik.... wees maar boos op Dirk in plaats van op omstanders...
Als Lakeman vindt dat de SNS-bank zijn klanten niet goed heeft behandeld, kan hij deze ook failliet laten gaan door paniek te zaaien. Als mensen niet tevreden zijn over een bank, moeten ze er weggaan, niet opzettelijk de bank failliet laten gaan waardoor je een veelvoud van de mensen die Lakeman vertegenwoordigt dupeert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee Pedro. Dat lukt alleen als de bank in kwestie echt rot is. Dan lukt zo'n verhaaltje. Bij een goede bank niet, dan haalt iedereen z'n schouders op en laat hem kletsen. Dat ze nu goed luisterden betekent niet dat Lakeman zo oppermachtig zou zijn met zijn verhalen, maar dat het vertrouwen in DSB het vriespunt al naderde. Dus een klein geruchtje is dan genoeg. Dat lukt niet, nooit, als er met de bank niks mis is. En als er niks mis is dan probeert Lakeman het ook niet, waarom zou hij ook?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk heeft hij meer kans gehad om paniek te kunnen zaaien, omdat DSB al een bedenkelijke reputatie had, maar ik vind dat hij zich veel te veel door zijn eigen belangen en die van de mensen die hij vertegenwoordigt heeft laten leiden. DSB was niet gevallen als hij de oproep niet had gedaan. Met zijn actie heeft hij heel veel mensen schade berokkend, inclusief de mensen waar hij voor opkwam en de Nederlandse economie en zijn reputatie. Ik vind het volstrekt onverantwoordelijk gedrag.
Rudolf
14 jaar geleden
Pedro, ik ben het met je eens en hoop dat velen zich aanmelden bij 'Lakemanleed.nl', zodat hij een schadeclaim tegemoet kan zien.
De beerput van Lakeman zelf zal binnenkort wel opengaan.
En de samenspanning van DNB, Bos en ABN-AMRO met stroman Lakeman zal in de komende jaren een spannend boek en misschien een film opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rudolf
14 jaar geleden
Het lijkt een complottheorie, maar je stelling zou me niet verbazen. Ik heb zelf jarenlang gespaard bij DSB en er een steeds toprentes ontvangen. Goede en snelle communicatie, beter dan b.v. bij de SNS- en de Rabobank. Die zijn traag en bureaucratisch.
Ik ben boos omdat hij niet geopperd heeft om de banken 3 maanden aan een stresstest te onderwerpen door alles CASH te gaan betalen, wellicht gaan ze dan is wat "vriendelijker" piepen, die flappentappen.