Mijn vader is overleden in mijn vakantiedagen. Mag ik mijn vakantiedagen veranderen in bijzondere verlofdagen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.9K
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Gecondoleerd en heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan je het beste met je leidinggevende overleggen of even in je cao kijken maar het lijkt me wel.

Antwoorden (2)

Bij overleiden van een direct familielid heb je volgens de cao altijd recht op 1 of 2 verlofdagen. Ongeacht of je vakantie hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Computoon
9 jaar geleden
Lang niet iedereen valt onder een cao. Maar het kan ook in een personeelsreglement staan. Zo niet, dan hebben we altijd nog de wet.
Allereerst gecondoleerd.

In een geval van overlijden van naaste familieleden geldt het wettelijk recht op calamiteitenverlof uit de Wet arbeid en zorg. Behalve wanneer in een CAO iets anders hierover zou staan, dan geldt dat laatste. De regels voor buitengewoon verlof in CAO's zijn overigens meestal ruimer dan de wettelijke.
Informeer wel tijdig je werkgever, die moet het al afgeschreven vakantieverlof corrigeren.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus, de 2 of 3 dagen die je er vroeger verlof voor kreeg, zijn ook van de baan. De meeste werkgevers geven je de tijd die je nodig hebt, om weer terug te komen op je werk. Bij de 1 is dat dus 1 week, bij de ander een maand. Inderdaad wel even overleggen met je werkgever.