Ik moet een toelatingstest doen om spw 3 op mbo niveau te gaan volgen. Wat kan ik verwachten?

Ik ben echt heel slecht in rekenen. Moet ik me zorgen maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
itsme
12 jaar geleden
de opleiding verdwijnt in 2011, kijk maar op http://www.youchooz.nl/opleidingen/sociaal-pedagogisch-werker-niveau-3/82 je moet dus bij aanvang van de studie al kiezen voor kinderopvang of maatschappelijke zorg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt. Eigenlijk is het nu PG 3 kinderopvang die ga ik ( als ik de toets haal) ook doen bij het nti

Antwoorden (1)

Competenties Sociaal-pedagogisch Werker
Belangrijke competenties voor dit beroep zijn o.a:
Vaardigheid op het gebied van opvang en opvoeden van kinderen
Communicatieve en contactuele vaardigheden t.a.v. kinderen, ouders en collega’s
In kunnen gaan op vragen van de betrokkenen (kinderen en ouders)
Oplossingsgericht kunnen werken
Samenwerkingsrelaties kunnen opbouwen/onderhouden met collega's
Doelgericht kunnen werken en weten waarom je op een bepaalde manier handelt
Ondernemend en creatief zijn en in staat om vernieuwingen in te voeren
Werken met inzicht en dit ook aan anderen kunnen verantwoorden
Kwaliteitsgericht en professioneel werken.

Rekenen zal niet zwaar getoetst worden mag in aannemen. Komt vast goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het is toch een toets op mbo niveau. Ik denk niet dat het vragen zijn over de verzorging van de kinderen.. Maar meer gewoon wat je moet kunnen om op mbo niveau te kunnen leren. Ik heb vmbo zorg en welzijn gedaan. Helaas alle vakken op b niveau. De eis om gewoon het mbo te volgen is dat je drie vakken ook op c niveau hebt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja aan een harde eis zul je moeten voldoen. Probeer je vakken op C niveau te halen. Je kunt ze mogelijk nog om laten zetten naar C niveau. Stel dat je op niveau B een 8 haalt dan heb je op C niveau mogelijk nog een 6,5. Neem telefonisch of per mail contact op met je eigen schooldecaan of met degene van je nieuwe opleiding. Je kunt bespreken hoe je aan de toelatingseisen kunt voldoen. Als je iets wilt bereiken hoeft er niet veel in de weg te staan. Ga ervoor!