Hoeveel verdient de ochtendkrant bezorgen?

Ik wil graag de ochtendkrant bezorgen. Hoeveel verdient dit per uur? Ze zeggen veel...

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat gaat niet per uur, maar op basis van stukloon
Antoni
8 jaar geleden
Je wordt als krantenbezorger niet betaald per uur, maar per bezorgde krant (of per wijk). Hoe lang je erover doet, mag je zelf weten, maar je moet er wel voor zorgen dat je de krant voor 7:00 uur bij iedereen in de bus hebt liggen.

Antwoorden (2)

Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Krantenbezorger staat hierover:

"Arbeidsvoorwaarden krantenbezorger

Het salaris van een krantenbezorger hangt over het algemeen af van de grootte van de wijk en het aantal kranten dat hij moet bezorgen. Het netto loon ligt over het algemeen tussen de €80,00 en €150,00 per maand. Dit kan oplopen als de bezorger meer wijken op zich neemt of meer kranten moet bezorgen."

Helaas weet ik niet hoe oud deze informatie is. Misschien is deze al verouderd.
Antoni
8 jaar geleden
Dat is sterk wisselend. Je bedrag is opgebouwd uit:
- het aantal kranten dat je bezorgd
- het aantal bijlagen
- hoe vaak per week je kranten bezorgd
- de grootte en bezorgdichtheid van je wijk
- klachtenvrije bezorgdagen

In het voorbeeld van de vacature (zie tweede bron) verdien je tussen de 130 en 300 euro per maand
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Als je klachten krijgt over hoe je bezorgt, krijg je dan echt minder uitbetaald? Dat wist ik niet! Dat lijkt mij overigens op het eerste gezicht onrechtmatig: iedere werknemer maakt immers wel eens een fout.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het staat er toch echt. En ergens wel terecht denk ik, dat iemand die veel fouten maakt daarop wordt afgerekend. Maar ik hoop met je mee dat een incidentele fout niet wordt aangerekend, het blijft mensenwerk.
Maar zoals het er staat, staat het er
Antoni
8 jaar geleden
"Voor het bezorgen van kranten krijg je: (...)
• een kwaliteitsvergoeding van € 0,25 per dag dat je klachtenvrij bezorgt." staat er op de website van je bron, zie ik nu. Dat geeft toch weer een enigszins andere indruk dan die ik eerst had.