Hoe kan ik garantie geven als zelfstandige ICT'er zonder kvk registratie?

Als zelfstandige ICT'er zonder kvk wil ik garantie geven voor mijn diensten die geef aan particulieren en bedrijven. Mijn diensten zijn computers, repareren, onderhouden en bouwen. Heb geen kvk omdat ik dit doe als bijverdiensten en geen regelmatige grote inkomen heb.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Garantie is een recht dat iedere consument heeft. Het is niet van belang of je bij de KvK ingeschreven staat. Wanneer jij een dienst of product levert en je krijgt hiervoor betaald dan dient deze deugdelijk te zijn. Wanneer een product binnen de te verwachte levensduur bij juist gebruik gebreken gaat vertonen is de verkoper of fabrikant verplicht om het euvel te verhelpen of het product te vervangen.

Bij een dienst geld natuurlijk het zelfde.
dit is bepaald volgens het conformiteitbeginsel (BW 7 art 17).

Garantie is geen dienst die u uit service verleent. Wel is het vriendelijk om de garantie aan uw klant te communiceren.

Aangezien er (in Nederland) geen vaste garantie termijn is (de termijn is namelijk zolang als redelijkerwijs verwacht mag worden van het specifieke product) kan het nuttig zijn om zelf een indicatie te geven van de verwachte levensduur van uw geleverde product of dienst.