waar kan ik mijn totaale schuld opvragen ?

Ik heb schulden maar weet niet hoeveel omdat ik 2 jaar zonder adres heb gezeten en nu pas ongeveer 3 maanden een adres heb maar het duurt lang voor ik alles aankrijg . ik wil ze betalen maar wil weten hoeveel het in totaal is want als ik de ene deurwaarder betaal komt direct de andere en financieel gaat dit niet maar als ik alles in totaal weet kan ik afbetalingsplan bespreken met hun . ik heb schuld bij politie , ziekenhuis en treinboetes maar omwille van dat ik 2 jaar zonder adres heb gezete heb ik geen papier gekregen dat ik moest betalen en nu krijg ik brieven met intrest omdat ik niet gereageerd heb . ik ben 20 jaar pas geworde en snap nog niet zoveel over deze zaken daarom zou ik jullie nodig hebben mvg sam van delft

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K
Antoni
9 jaar geleden
Er is niet één instantie die al jouw schulden bijhoudt, maar de Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) en het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) zullen waarschijnlijk wel een aantal van jouw schulden kennen. Als je (ook) studieschulden hebt, zijn die bekend bij de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). Kijk op https://www.bkr.nl/, www.cjib.nl en http://www.duo.nl/particulieren/default.asp voor meer informatie.

Antwoorden (2)

Het belangrijkste dat je je moet realiseren is dat je zelf het antwoord op deze vraag moet zoeken.
Niemand gaat voor jou uitzoeken hoeveel andere schuldeisers er nog zijn, ze gaan alleen voor hun eigen openstaande schuld.

Het kan zeer zinvol zijn om bij de gemeente aan te kloppen voor hulp. Hier kunnen ze je helpen om de schulden in ieder geval op een rijtje te krijgen, zodat jij niet het gevoel krijgt dat er na iedere afgeloste schuld er twee nieuwe schuldeisers bij komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou via jouw bank aan BKR een formulier invullen kost ongeveer 4 euro,dan krijg je antwoord welke bedrijven je hebben aangemeld,vervolgens neem je contact met die bedrijven om een betalingsregeling OP PAPIER af te spreken..
Want als BKR registratie hebt is erg vervelend duurt 5 jaar na inlossing eer dat hij weggehaald word, geen rood staan bij bank,geen creditcard,hypotheek,postorder iets kopen..