kan je geld van een bouwdepot gebruiken om particulier bijv een keuken over te kopen?

Ik ben benieuwd of dit zou kunnen omdat ik via marktplaats wel wat leuke keukens voorbij heb zien komen. Zou je dan bijv een soort van koopovereenkomst ofiets op kunnen stellen, waaruit blijkt dat je geld gebruikt heb voor een waarde toevoeging aan je huis.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5K
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik zou denken dat het wel kan. Maar dat weet ik natuurlijk niet. Misschien handig om dat met je bank te bespreken. Op een particuliere koop zit ook geen BTW natuurlijk. En misschien krijg je hier het antwoord dat het wel kan, vervolgens ga je het doen en zegt je bank dat het toch niet mag.

Antwoorden (1)

Ik voorzie problemen. Heb sites van verschillende banken geraadpleegd en die vragen allemaal een factuur van een aannemer of leverancier. Particulieren kunnen echter geen facturen opstellen.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet helemaal mee eens.
Een qutantie met omschrijving van de aankoop prijs,afhaaldatum en handtekening van beide partijen is een binding en bewijs van aankoop.
Of het vanuit een bedrijf of particulier wordt aangeschaft mag niet uitmaken.
Succes met de aankoop!
Gr peters
Computoon
9 jaar geleden
Een kwitantie is geen factuur maar een bewijs van betaling. En alleen een betalingsbewijs wordt niet als document genoemd op de site van geldverstrekkers.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Okee ik ga het zowiezo tijdens het gesprek met de bank aankaarten zodat ik niet voor verrassingen kom te staan