Mag de gemeente je een keus laten maken om drie maanden later de tarieven kenbaar maken ?

De keus moet gemaakt worden voor 17 juli 2014 en heeft betrekking op het invoeren van diftar , een restafval container van 140 of 240 liter die 1 maal gratis geruild word , de tarieven maakt de gemeente in oktober 2014 bekent

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ter verduidelijking
Mijn huidige container word vervangen door een container met een chip dit gebeurd 1 maal gratis
Het om de week legen van minicontainer van 140 liter is straks goedkoper dan het om de week legen van een minicontainer van 240 liter
Het twee keer per maand legen van een mini container van 140 liter is straks duurder dan het één keer per maand legen van een mini container van 240 liter
Als het prijsverschil gering is zal ik kiezen voor 140 liter en om de week legen dan gaat het ook niet stinken

Antwoorden (1)

Ja. De keuze die je nu moet maken is de inhoud van de container. Je moet nu afwegen wat het gunstigst voor je is. Hierbij moet je kijken naar:
- hoeveel afval produceer ik (mijn gezin)
- hoe vaak wordt de container geleegd
- hoe wordt het tarief in rekening gebracht (per gewicht, of per lediging)
Als later blijkt dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt, heb je altijd nog de mogelijkheid om de container 1x gratis te ruilen....
jc54