Ben je verplicht om facturen van 1 cent ook te betalen?

Ik heb van een energiemaatschappij een factuur gekregen van 1 cent omdat ik bij hen welkomstcadeaus mocht uitzoeken. Maar is iemand verplicht om die 1 cnt te betalen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ja, je bent verplicht die ook te betalen.

Al wordt bij grote bedrijven vaak een bepaald minimum bedrag gehanteerd waaronder het geen zin meer heeft de som ook nog werkelijk te innen omdat arbeidskosten en postzegels meer waard zijn dan het te innen bedrag.

Als je niet betaald zul je van die bedrijven nooit meer wat horen, of ze verrekenen het pas met eventuele volgende rekeningen.

Of jouw energie bedrijf ook zo'n beleid heeft, en wat dan eventueel dat minimum bedrag is, dat is vaak een groot geheim.

Andere antwoorden (1)

Ja, jij bent akkoord gegaan met de voorwaarden. Hierin stond dat je die ene cent moest betalen.

Ik werk bij een telecom maatschappij en daar moet je altijd 0,01 betalen om te bewijzen dat je de eigenaar bent van de bankrekening. Ik denk dat dit hier er ook achter zit. Mocht je dit niet betalen wordt het incassobureau ingeschakeld, ja, zelfs voor 1 cent dus. De incassokosten beginnen bij 26 euro. Er zit dus niks anders op dan die ene cent over te boeken.