Parkeerkosten Klusbedrijf worden doorberekend aan particuliere opdrachtgever maar met welke extra's?

Klusbedrijf hanteert transparante offerte met hierin vermeld de parkeerkosten a € 360,-.
1) kan het klusbedrijf deze kosten 1 op 1 doorzetten naar de particulier dus zonder btw?
2) of komt hier nog btw bovenop dus + € 75,-
3) het klusbedrijf hanteert nu de volgende prijsopbouw:
360 + 4% voor AK (algemene kosten) en Carverzekering wordt dan € 374. Vervolgens 374 + 6% Winst en Risico wordt dan € 397. Vervolgens 397 + 21% btw = € 480. In dit geval is de particulier € 120,- extra kwijt.

Wat is het meest logisch?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Als je de bedragen inclusief hebt opgenomen dan komt er natuurlijk geen BTW over heen wat dan zit dat in de prijs. Als de BTW niet is opgenomen in de prijs dus de offerte exclusief btw is dan komt er dus gewoon btw over heen. BTW is voor het klus bedrijf geen winst of verlies maar iets dat gewoon afgedragen moet worden aan de fiscus.
ronron1212
11 jaar geleden
Wij bereken 1 op 1 door dus op onze factuur staat
Werkzaamheden à.......
Btw : .........
Subtotaal : ...........
Parkeerkosten : ...........
Totaal te betalen : ..........

Zo hoeft de klant geen btw over de kosten te maken werkt zo ook met hotel en verblijfkosten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
de werkzaamheden zijn wel kosten?
Parkeerkosten zijn een lokale belasting en over belasting kan geen btw berekend worden.
Ook is het wazig om over onkosten zoals belasting nog extra percentages te rekenen voor AK, Winst en risico, en car verzekering.
Alleen produkten en diensten waar nog geen BTW betaald dient BTW overgeven worden.
BTW is ook een vorm van belasting.