Kan iemand mij vertellen of ik wel terecht wegenheffing afdraag aan de belasting? Ik heb geen auto, waarom betaal ik dan wegenbelasting?

Weet jij het antwoord?

/2500

Lijkt me niet. Volgens mij betaal je motorrijtuigen belasting over het bezit van een motor of auto. Toegevoegd na 6 minuten: Naast de motorruituigen belasting is er wegenheffing, welke de wegen betaald en geint wordt voor de waterschappen. Zo betaal je in alblasserdam: Tarieven Wegenheffing ingezetenen € 37,74 per zelfstandige woonruimte Wegenheffing eigenaren gebouwd 0,011761% van de WOZ-waarde Wegenheffing eigenaren ongebouwd € 7,64 per hectare Wegenheffing natuurterreinen € 0,84 per hectare Toegevoegd na 7 minuten: Let wel: De wegenheffing betaal je onafhankelijk van het al dan niet hebben van een auto.

De wegenheffing heeft niets met wegenbelasting te maken..... De Waterschappen gebruiken de WOZ-waarde als heffingsmaatstaf voor de watersysteemheffing gebouwd en de wegenheffing gebouwd. Deze wordt geheven van de eigenaren van gebouwen. Daarnaast heffen de waterschappen een watersysteemheffing ongebouwd, een wegenheffing ongebouwd en een heffing natuur (van de eigenaar van ongebouwde eigendommen naar oppervlakte) en een watersysteemheffing gebruiker en een wegenheffing gebruiker (beide van alle inwoners, naar een vast bedrag per woonruimte). De waterschappen gebruiken de opbrengst voor de uitoefening van hun waterbeheerstaken: beheer van dijken, gemalen, sluizen, onderhoud van wegen, etc. ...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100